Ha mint ígérik, enyhül a kánikula, akkor azért, ha marad a hőség, hát azért érdemes a hétvégét a televíziókészülék előtt tölteni. Némi nosztalgiahangulat a Matiné idősávjában Gertler Viktor Állami áruháza (július 25.13:10, mtv) 1952-ből. Ez az az örökéletű darab, amelyben Latabár Kálmán kifogyhatatlan humortárát felvonultatva az áruház teljes készletét kiárusítja, mint a szocialista munka hőse. Kicsit komorabb húrokat penget a fesztiválkedvenc újkori magyar korlenyomat, Mundruczó Kornél Szép napokja (július 25. 23:30, DUNA Televízió), melynek valósága béranyaság, nevelőintézet, nemi erőszak édeshármasa. A mágikus szám marad, csak háromszögbe fordul az elsőszámú Bergman-színésznő, Liv Ullmann saját rendezésében. A mester forgatókönyvéből készült Hűtlenek (július 23. 22:55, m2) családi perpatvarban utazik. Szintén átállt a kamera túloldalára Barbra Streisand 1983-ban, amikor ortodox zsidó környezetbe helyezett abszolút női filmjét, a Yentl-t (július 25. 20:00, DUNA Televízió) leforgatta, természetesen bőséges hangi aláfestéssel. Egy elfojtott vágyakkal és titkokkal teli kegyetlen női világba kalauzol Ferzan Ozpetek filmje, Az utolsó hárem (július 24. 23:45, mtv), melyben  a szultán kedvenc háremhölgye és a fiatal fekete eunuch csendben, minden gátat áthágva egymásra talál. A meztelen igazság fonalát követi Peter Cattaneo kultikussá vált Alul semmije (július 25. 22:15, m2) is. Aki bújt, aki nem, az acélgyári munkások némi kereset-kiegészítés reményében vetkőznek. A komolyabb vizeken az emlékezés jegyében csapkodnak az evezők. John Frankenheimer filmjében (Dr. Moreau szigete, július 25 21:35, RTL Klub) a nemrégiben elhunyt Marlon Brando mint őrült szörnygyáros genetikus tűnik fel.