A Kill Boat András történetét meséli el. Egykor tehetséges sportoló volt, mára azonban adósságba süllyedt kivitelező és szerencsejátékfüggő. Családjával képtelen megtalálni a közös ritmust. Végzetes megbízást vállal, hogy kiszabaduljon tartozásai fogságából és helyrehozza elveszett életét. Amikor azonban kiderül, hogy a célpont saját mentora és egykori otthona, András a múlt, a bűntudat és az önazonosság szorító háromszögében találja magát. Morális küzdelem veszi kezdetét, amelynek végén vagy a múltját égeti fel, vagy a jövőjét.
Mióta és miért foglalkoztat ez a téma?
Úgy érzem, korunk egyik népbetegsége az elégedetlenség és a „még több” kényszeres hajszolása. Ez az önsorsrontás ironikus módon legalább olyan nehéz és küzdelmes, mint a valódi megoldáshoz vezető út. Régóta foglalkoztat, hogyan lehet erről őszintén, árnyaltan, mégis felemelően gondolkodni. A film számomra annak keresése, hogyan lehet a széthullásból visszatalálni a harmóniába, abba az egészséges létállapotba, amely minden valódi fejlődés iránya.
Milyen műfajban gondolkodsz és milyen vizuális világot képzelsz el a filmhez?
A film műfaja alapvetően thriller, de tudatosan szeretném, hogy a kezdeti pörgős, felfokozott állapotból lassan egy kamaradráma terébe forduljon át. Bizonyos pontokon támaszkodom a dokumentarista közvetlenségre, ugyanakkor a képi világ szerkesztett, szimbolikus és következetes lesz. A vizuális megközelítést erősen inspirálja a főhős lelkiállapota és a környezete közti éles, gyakran ellentmondásos kontraszt.
Mennyire látod magad előtt a kész anyagot, és mekkora szabadságot hagysz a változásnak?
A dramaturgiai ívet és a film hangulatát nagyon tisztán látom, de fontosnak tartom, hogy a fejlesztés során a történet organikusan alakulhasson. A karakterek pszichológiája már most erős, azonban a részletekben igyekszem tudatosan teret hagyni a közös munkának és a szakmai folyamatoknak.
Kotsis Gergely
Kapcsolódik a tervhez valamelyik korábbi munkád?
Igen. Egyetemi projektjeimet többek között az egzisztencializmus, az értékvesztés és teremtés, valamint a sport világa határozta meg. Formailag és karakterábrázolásban is sok olyan elemhez nyúlok vissza, amelyekkel korábban már kísérleteztem. A Kill Boat ezeknek a témáknak egyértelmű továbbgondolása, most először nagyjátékfilmes léptékben.
Kikkel, milyen csapattal jelentkeztél az Inkubátorba?
A projekt mellett producerként Csillag Manó, dramaturgként pedig Oláh Medárd áll. Kezdő filmesként fontos számomra, hogy olyan szakemberekkel dolgozzak együtt, akik segítenek a történetet még pontosabban, gazdagabban kibontásában és megvalósításában. A főszerepeket Horkay Péter és Szacsvay László alakítják, akik már a fejlesztési fázisban is inspiráló alkotótársai a projektnek.
_smol.jpg)
Kill Boat moodkép
Dolgozol jelenleg bármi máson, vagy csak a pitchre koncentrálsz?
Jelenleg a pitchre és a filmterv fejlesztésére fókuszálok, de mellette zajlik a dokumentumfilm-diplomamunkám, a DA POOL premierjének, forgalmazásának előkészítése. Emellett egy másik dokumentumfilm utómunkáján is aktuális, amely a Sri Lanka-i CHANCE program közel húszéves történetét dolgozza fel. Az időszakot úgy szerveztem, hogy az Inkubátor-projekt maradhasson a középpontban.
Politológiai és sportmenedzsment tanulmányai után segédoperatőrként kezdett a HSC-ben, majd a Színház- és Filmművészeti Egyetem dokumentumfilm-rendező mesterszakán végzett Barlay Tamás és Moys Zoltán osztályában. DA POOL című diplomafilmje a magyarországi BMX-sport születését és pionír generációját mutatja be. Az SZFE filmrendező művész MA szakán folytatta tanulmányait Koltai Lajos és Novák Emil osztályában, ahol jelenleg a diplomafilmje fejlesztésén dolgozik. Legutóbbi vizsgafilmje, a Ha átkelsz majd a nagy hegyen, három kategóriában kapott jelölést az idei Magyar Mozgókép Fesztiválon: legjobb férfi főszereplő, legjobb férfi mellékszereplő és legjobb rövidfilm.
Az Inkubátor idei döntőseit bemutató sorozatunk befejeződött, a korábbi részek itt olvashatóak:
- Inkubátor 10 – Budavári Balázs: Alvó Emberek
- Inkubátor 10 – Boros Panna: Ökölbe zárt álmok
- Inkubátor 10 – Dóczé Péter: Az utolsó mohikánok
- Inkubátor 10 – Hevér Lóránt: Mikor hazudtam?
- Inkubátor 10 – Bánovits Ottó: Válószoba
- Inkubátor 10 – Szelestey Bianka: Ünnepek után
- Inkubátor 10 – Simon Gergő: Odalent
- Inkubátor 10 – Tőkés Anna: Viharkeringő
- Inkubátor 10 – Csicskár Dávid: Itt van Klára



