Január 8-án tartja a Celluloid Műhely 2002. évi első nyitott találkozóját a Ferencvárosi Művelődési Központban. Előadás rendezéselméletről, forgatás februárban, műhelyügyek - mindenkit szeretettel várnak 17 órai kezdettel.

Másfél éve kétheti rendszerességgel találkoznak a Celluloid Műhely tagjai. Az elmúlt fél év gyakorlata alapján minden hónap első találkozóján az egyik műhelytag másfél órás, illusztrált kiselőadást tart. Az elmúlt Cell-találkozókon a rendezéselmélet és az elektronikus képrögzítés éppúgy témául szolgáltak, mint David Lynch filmjei vagy a dán Dogma. A családias körben tartott előadásokat vetítések, multimédiás prezentáció kísérte.

A 2002. évi első műhelytalálkozó témája közkívánatra ismét a rendezéselmélet. Míg első alkalommal a filmkészítés folyamatát illetve a rendezés eszközrendszerét általánosságban vizsgálta az előadó, Lóth Balázs, most a legfontosabb rendezéstechnikai eszközöket igyekszik bemutatni. Többek között szó esik majd a plánozásról, az alapfokú staging technikákról, a kameramozgás és világítás szerepéről. Az előadást filmrészletek kísérik majd.

Az előadást követően a 2002. február végén megrendezésre kerülő Celluloid Workshop 3. rendezvény előkészítéséről esik majd szó. A Nemzeti Kulturális Alap és a Kodak Magyarország támogatásával ismét létrejövő Workshopon készülő hat perces, 16 mm-es kisjátékfilm technikai forgatókönyve a napokban készült el Örkény István Az állvamaradás joga c. novellája nyomán. Az alkotók a film előkészítési és forgatási munkálatairól, valamint a Workshop módszertani problémáiről beszélgetnek majd.

Ezt követően a január végén harmadjára megjelenő Celluloid Hírlevél tartalmi kérdései kerülnek napirendre.

A Celluloid Műhely találkozója nyilvános - minden meglévő és új tagot szeretettel várnak az alapítók.