Huszárik Zoltán: Elégia |
Jihlava jelentőségéhez mérten kezeli a BBS-t, kitér arra, hogy az egész keleti blokkban ez a műhely volt képes arra, hogy a beteges-belterjes, gulyáskommunisztikus társadalmi állapotokat salangmentesen, ironikusan, progresszíven legyen képes bemutatni - s természetes, hogy a cseh fesztivál rámutat a stúdió cseh újhullámhoz kötődő viszonyára.
A fesztivál leginkább a klasszikus dokumentumfilmes BBS-művekre koncentrál, így pl. a BBS-ből kialakult dokumentarista Budapesti Iskola filmjeire nem. A programban a tervek szerint Sára Sándor, Ragályi Elemér, Tóth János, Gazdag Gyula, Szirtes András, Huszárik Zoltán, Bódy Gábor és mások filmjeit láthatja a közönség, amely alkotások az 1961-től 1984-ig tartó időszakot ívelik át - vagyis a BBS aranykorát.
Szabó István: Te |
Magyarországon az év decemberében nyílik nagyszabású BBS-kiállítás a Műcsarnokban, míg a stúdióról épp a 40 éves jubileumra jelent meg tanulmánykötet.