Kálomista a múlt héten úgy nyilatkozott a filmhu-nak, hogy legalább háromszázezres nézőszámot szeretnének elérni hazánkban, emellett – a kedvező cannes-i fogadtatás okán - külföldi sikerekre is apellálnak. Megkérdeztük a producert, ennek tükrében hogyan értékeli a hétvégi harmatos kezdést. „Nem vagyunk meglepve, és különösebben csalódottak sem vagyunk” - igyekezett megnyugtatni a filmhu-t.
Több ok is közrejátszhatott abban a producer szerint, hogy ennyien ültek be a mozikba: a magyar filmek nézői csak a vígjátékokra váltanak jegyet "automatikusan", az akció műfajáról még a legtöbbeknek az Európa Expressz című próbálkozás ugrik be. Emellett a kellemes időjárás és a Moziünnep hatása miatt általában is kevesen mentek moziba a hétvégén – fejtette ki a producer.
A filmhu kérdésére, hogy lát-e okot a marketing-stratégiájuk megváltoztatására, Kálomista határozott nemmel felelt. „Bekalkuláltuk, hogy nehezen indul a film, pont mint a Kontroll, a Valami Amerika vagy a Csak szex... Sokan ismerik már a Zuhanórepülés-t, de az ilyen típusú filmeknek szükségük van némi időre, amíg beküzdik magukat a köztudatba. Nicholas Cage neve egyelőre sajnos vonzóbb, mint Nagy Zsoltté, de reméljük, ez hamar megváltozik.”
Mégis meddig tarthat a türelem, mikor kezdene el aggódni a film sikere miatt producer – tettük fel a kérdést? „Három-négy hét múlva már jönnie kell az eredményeknek, az előbb említett produkcióknál is így volt.” A filmet a szakma többnyire kedvezően fogadta, ám kíváncsiak voltunk, vajon szondáztatták-e a nézőket a bemutató hétvégéjén? „Több moziban is voltunk, értették a filmet, volt ahol tapsoltak is a végén.” Kálomista elmondása szerint eddig főleg az átlagos moziba járó korosztálynál idősebbeknek tetszett a film, tehát főként a harmincas generációnak jöttek a Zuhanórepülés nyers jelenetei.