„A Pannonia Entertainment missziója: értékközvetítés” – mondja Elsässer Klaudia. A cég évente 10-15 játékfilmet és 10 dokumentumfilmet mutat be, a „társművészetek a mozivásznon” kategóriájával együtt évi 60-70 premiert tart.
A Kreatív Európa-támogatások segítségével a közelmúltban mintegy 30 film, például a rendkívül látványos A művészet templomai: Tutankhamon és a Napóleon, illetve az Ölelj meg! – Macikaland mézföldön című animáció megjelenését tudták láthatóbbá tenni.
A filmterjesztési támogatás elsősorban kiszámíthatóbb gazdasági évet biztosít számukra. Elsässer elmondta: „A támogatás számottevő részét marketingre fordítjuk, mert az egyre erősödő reklámzajban fokozott médiajelenlét szükséges ahhoz, hogy egy-egy minőségi filmalkotás ne kallódjék el.”
Elsässer arra is felhívta a figyelmet, hogy a Pannonia fő profilját, az event cinemát nem támogatja a jelenlegi európai filmes forgalmazási pályázati rendszer. A magyar természet- és zenei dokumentumfilm-sorozatuk is kiesik belőle. „Mivel élni akartunk ezzel a lehetőséggel, nekünk kellett változnunk. A támogatási rendszer lehetőségeire építettünk, amikor belekezdtünk a cégünk arculatától kezdetben idegen európai játékfilmes forgalmazásba. Az egyik első projektünk a görög Hold 66 volt.”
„Próbálkoztunk a szelektív pályázattal, de tapasztalataink szerint az egyik fél mindig késik, így néha meg is hiúsulhat egy pályázati beadás. Mi is voltunk már konzorciumvezetők: nagy felelősséggel és sok stresszel jár, mert nekem kellett a határidők betartására szorítanom a munkatársakat” – fogalmazott Elsässer.
Az automatikus pályázatot egyszerűbbnek tartja. „Itt sem minden van ránk szabva. Filmjeink jó része társművészetek a vásznon műfajú, ami nemcsak a filmes, de az egyéb művészeti pályázatokból is kizárt! Más része magyar, az azért nem versenyezhet.”
A fennmaradó, legalább 60 perc időtartamú, számukra elérhető árú európai nagyjáték- és különleges dokufilmek esetében nekik kell kezdeményezniük a regisztrációt a Kreatív Európa MEDIA adatbázisában, ami rengeteg adminisztrációval és sokszor szenzitív adatok igénylésével járó feladat.
„Nagyon fontos, hogy ne csak panaszkodjak – mondja. – Hálásak vagyunk a támogatásért. Olyan projekteket tudunk megvalósítani általa, amelyek különben nem jutnának el a magyar közönséghez. A Kreatív Európa munkatársai nagyon segítőkészek. Közös a cél, ez érződik.”
A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2021-2024 című kiadványában jelent meg.