10. Csicska (r: Till Attila)
Balogh István egy vidéki tanyán élő földművelő gazda, aki rettegésben tartja a feleségét és a gyerekeit. Mivel éppen hogy csak fent tudja tartani magát és a családját, az istállóban úgynevezett „csicská“-t, vagyis tulajdonképpen rabszolgát tart. A család tagjai és a „csicska“ közeli, de nagyon morbid kapcsolatban vannak egymással, minden szempontból állatként kezelik. 

9. Hétköznapi kudarcok (r: Grosan Krisztina)
Megmagyarázhatatlan természeti jelenség szakítja félbe a különc tinédzser, a szorongó anya, és a nemrég megözvegyült nő átlagosnak induló napját. Miközben a környezetükben eluralkodik a káosz, a három nő próbálja átvészelni a napot, és megtalálni helyét a világban.

8. Háromezer számozott darab (r: Császi Ádám)
A Tudás Hatalom és Császi Ádám Cigány magyar című színházi előadását nagy kritikai és közönségsiker fogadta hazánkban, és meghívta a neves berlini Deutsches Theater. A rendező a Háromezer számozott darabbal e korábbi színdarabot adaptálta filmre. A társulat szürreális utazása, amely elmossa a határt fikció, abszurd és szociografikus valóság között. 

 Háromezer számozott darab

Y generáció, egy hegymászó és egy ikerpár


7. Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan (r: Reisz Gábor)
Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan Budapestben, ami semmiképpen sem az, amit az útikönyvek, vagy a hazai filmek festenek a városról. Az itteni életet súlyos ellentmondások színezik. Még komplikáltabb a helyzet, amikor nem emlékszel, hogy szüleid egyhavi fizetését miként verted el egy átmulatott éjszaka során egy lisszaboni repjegyre. Itt tart most Áron 29. évében.

6. Magasságok és mélységek (r: Csoma Sándor)
2013 májusának végén egy ország figyeli a híreket, amikor a Mount Everest első magyar meghódítója, Erőss Zsolt a társával együtt eltűnik a Himalájában. Bár mindenki még reménykedik, felesége, Sterczer Hilda élő adásban jelenti be, hogy felesleges az újabb mentőexpedíciók szervezése. A film megmutatja, hogy lehetséges megbékélni, és reményt adó utat mutat a jövő felé. 

5. Veszélyes lehet a fagyi (r: Szilágyi Fanni)
Adél radiológusként dolgozik egy magyar közkórházban, egypetéjű ikerpárja, Éva pedig jó anyagi körülmények között neveli pár hónapos kisfiát vállalkozó férje oldalán. Különböző nézőpontból látják egymás életét. A külső hasonlóságok ellenére máshogyan látják magukat és egymást, mindkettejüknek a másik élete tűnik könnyebbnek és jobbnak.

 

 Saját erdő

Z generáció, szerelem és elvonulás

4. A legjobb dolgokon bőgni kell (r: Grosan Krisztina)
Maja azt érzi, lassan végre ott tart, ahol harminc évesen illene. Feladja a szabadúszást egy állandó állásért, és barátjával összeköltöznek. Az este nem várt fordulatot vesz: a rég nem látott rokon meghal. Maja kénytelen intézkedni. Közben megérkezik gyerekkori barátnője, és alig várja, hogy összemérjék, ki hol tart az életben. Maja kezd szembesülni a mélyen eltemetett problémáival. 

3. A feleségem története (r: Enyedi Ildikó)
A film Füst Milán több mint 20 nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett, azonos című regénye alapján készült. Az Ezeregyéjszaka-szerűen dús szerelmi történet álarcában Störr kapitány szeretnivaló, fájdalmasan becsületes figuráján keresztül, elemi módon, az érzékeinken át értjük meg az élet összetettségét, titokzatosságát, törékeny szépségét.

2. Saját erdő (r: Kárpáti György Mór)
Rendhagyó portré Nádas Péter íróról. A filmben egy fegyelmezett, reflektív ember beszél az élet néhány, mindannyiunk számára fontos jelenségéről, mint az ökológiai katasztrófa, az öngyilkosság, a szerelem és a kultúra. Monológját a gombosszegi táj asszociatív képei kísérik, otthonáról, kertjéről, a közeli erdőről és az élővilágról. Egyszerre természetfilm és irodalmi portré.

 

 
Larry

Ettől sem leszek ép!

1. Larry  (r: Bernáth Szilárd)
A juhászként tengődő, 21 éves Ádám magának való vidéki fiú, aki szégyelli dadogását. Ráébred, hogy a rapzene segítségével – Larry művésznéven – kifejezheti magát. Explicit, szövegeire felfigyelnek a helyi fiatalok, majd a neten váratlan népszerűségre tesz szert. Egy országos tehetségkutató lehet a kitörési lehetőség, ám ehhez előbb a kezébe kell vennie az élete feletti irányítást.

Vilmányi Benett kézigránátként robban fel a borsodi rapsztoriban

Kritika a Larry című filmről

Bernáth Szilárd első nagyjátékfilmjében egy fiatal, szegénységben élő birkapásztor próbál meg rapperként kitörni a nyomorúságos borsodi közegből. Vilmányi Benett hatalmasat megy a dadogós, traumatizált rapperként, és mellette Thuróczy Szabolcs is gondoskodik róla, hogy a december 1-én mozikba kerülő, nyers és autentikus Larry jól pofán csapja az embert. 

Forrás: Cinego