Egyszerre, sietve, nyilván összehangoltan véget ért a Big Brother kettő is meg a Való Világ kettő is. Épp ideje volt. Stohl Buci, Tilla, Claudia, Nóóóci, a rejtőzködő nagybácsi, a többiek, a háttér-szerkesztők és népes stábjaik elpiszmoghatnak a maradékkal s indulhatnak jól megérdemelt nyári szabadságukra. A nyerteseket és veszteseket rejtő fantomképek raktárba cepelhetők. A szereplőkről még lenyúzzák a lenyúzható bőröket, az ügyesebbje még kaszálhat a médiapiacon. Az egymással vetélkedő két kereskedelmi tévécsatorna kasszát csinál, s mély titokban szövögetheti jövőre vonatkozó terveit. Komoly, üzleti kérdés immár: megéri-e licencet vásárolni? Avagy rögtönözve lopjunk?
Még több magazin
magazin
Közel negyedszázaddal az első Gladiátor után Ridley Scott elkészítette a nagy sikerű történelmi akcióeposz folytatásnak hívott újracsomagolását. A…
továbbmagazin
A filmes szakirodalomért lelkesedők már megszokhatták, hogy Lichter Péter rendező-esztéta-szerkesztő minden évben jelentkezik legalább egy kötettel,…
továbbA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié- A házasságok kétharmada válással végződik.
- Meglátod, hogy a vámpír-ember házasságok válási aránya sokkal alacsonyabb.