Steven Soderbergh Full Frontalja, a Szemtől telibe a Hullámtörők szekcióban szerepel. A 2002-es amerikai filmnél Soderberghnek kényelmesebb dolga volt, mint a legutóbbi Ocean's Eleven - Tripla vagy semmi, vagy a Traffic esetében, "csak" rendezte a filmet ugyanis, operatőrként most lazított, a másik két filmmel ellentétben. Az Erin Brockovich rendezője mindössze huszonhét éves volt, amikor 1989-ben a Szex, hazugság, videóval elnyerte az Aranypálmát Cannesban. A filmimádók a Szemtől Telibe történetében is jelen vannak, sőt, a szereplőgárdában is, feltűnik például David Fincher, ha nem is Hetedikként, de a hét főhős egyikét alakítva. Sőt, hozta magával Brad Pittet is. A sorból nem hiányozhatott Julia Roberts és David Duchovny sem, így aztán már csak az hiányzik, hogy kibogozzuk a szálakat a vászon előtt: vajon hol ronthatta el ez a hét ember? A cselekmény egy nap alatt játszódik, az emberi kapcsolatok pedig ezalatt köddé válnak…
Az ifjúság modora ismét érdesen köszön vissza a Genyában (Bully). Larry Clark, a kőkemény Kölykökkel 1995-ben már bebizonyította, hogy hitelesen nyúl a témához. A neves fotográfus a nagyvárosok tizenéveseinek életéről beszélt akkor is amatőr szereplőin keresztül, most a Genya bolygatja a korhatárosság problémáját. Beszédes a cím is. Hogy mit takar? A Még egy nap a paradicsomban rendezőjének 2001-es filmjében helyes tinédzserei drogot árulnak. Egyikük alárendelt szerepet játszik a másik mellett, és amikor az úrhatnám fiú megerőszakol egy lányt, felpörögnek az események. Hogy Clark miképp szolgáltat igazságot erőszaktevő és gyilkos szándékú fiataljainak, megtudhatjuk, ha 113 percet szentelünk a merész filmnek, amely - és ez a tény a legijesztőbb - megtörtént események alapján készült. Na meg az sem elhanyagolható, hogy a zenét Eminem neve cégjelzi, aki gyakran lavíroz hatásvadászat és hatásosság, arrogancia, gúny és egyszerű brutalitás között.
Ha már zene, akkor érdekes válogatás kerül a szemünk elé és fülünkbe a Klipsz - szemrevaló fülbevalók szekcióval. Összeállítást láthatunk ugyanis Antal Nimród videoklipjeiből. A Biztosítás rendezője jelenleg első, a budapesti metróban játszódó nagyjátékfilmjét forgatja Kontroll címmel, reklámjai és a Biztosítás mellett ebből is láthatunk néhány részletet a Titanicon. Antal Nimród, aki az operatőrséget a rendezéssel váltotta fel, speciális képi világot hozott létre klipjeivel. Brutális, de nem következetlenül véres munkái nem nélkülözik a humort sem - például a Heaven Street Seven a város utcáin szaladgáló kullancsembere esetében vagy Sub Bass Monster Gyulafirátótjában a csikótojás történet megelevenítésében. Több klipet is készített a Quimbynek (Hol volt hol nem volt, Androidő, Halleluja, Hoppá) és Sub Bass Monsternek is (Nincs nő, nincs sírás, 4 ütem, Mákvirág, Tovább is van, mondjam még?), de vetítésre kerül vieoklipje az Irigy Hónaljmiriggyel, a CH.I.P.-pel, és Gangszta Zolee és a Kartellel is.