filmhu: Más Magyarországon forgatni?
P.Gy.: Nem gondolom, hogy más lenne itthon forgatni. Annyiban jobb, hogy mindenkit ismersz, és a stáb gyakorlatilag olyan mint egy nagy család. Nagyon nehéz helyzet, amikor kimész Londonba és bekerülsz egy kétszázfős stábba. Egyetlen egy embert sem ismersz és bármennyire is megszeretnek egy idő után, attól még idegen vagy. Elmész nyolc hónapra, itthon hagyod kutyád-macskád, mindened, és nyolc hónapig laksz egy szállodaszobában.
filmhu: Mennyire más a Kontroll szigorúan zárt tere után most ilyen csiribiri helyszíneken forgatni?
P.Gy.: Minden film mást kíván. A Terézanyu egy Hamupipőke-történet, ahol a nyolcker és ez a nagyon gazdag milliő találkozik, ezért nagyon jelentősek ezek helyszínek. A Kontrollban meg az az izolált, természetellenes világ volt nagyon fontos. Ez most egy romantikusabb vígjáték, ahol ezeknek a helyszíneknek jelentősége van.
filmhu:Melyik nagyobb kihívás?
filmhu: Hirtelen nagyon felkapott operatőr lettél Magyarországon is. Mi ennek az oka?
P.Gy.: Nagyon egyszerű oka van. Én előtte is rengeteg felkérést kaptam itthonról is, de azért mentem külföldre forgatni, mert onnan kaptam először olyan forgatókönyvet, amire azt gondoltam, hogy érdemes megcsinálni. Én tényleg csak úgy tudok filmet csinálni, ha belerakom a lelkem. Ha már az elején tudom, hogy nem jó, az pokoljárás. Alapvetően itthon szeretek filmet csinálni, ez most csak véletlen, hogy így feltornyosultak a munkák.
filmhu: Gondolom az is véletlen, hogy Antal Nimród és Bergendy Péter is elsősorban reklámfilmesek.
P.Gy.: Picit reménykedem, hogy ezek a kivülről jövő emberek tudják majd felkavarni az állóvizet. Az utóbbi időben az lett az érzésem, hogy ha nem lesznek közönségfilmek, nem lesznek filmsztárok, akkor nagyon nagy baj lesz. Elmegy a magyar filmkészítésre rengeteg pénz és a nézettség meg pár ezer fő körül mozog. Kellenek a nagyon jó művészfilmek, de ez legyen mondjuk 30% és a többinek közönségfilmnek kell lennie. Péter és Nimród olyan szakmából jönnek, ahol rettentő fontos a visszajelzés: amit megcsinálnak, azzal mit lehet elérni. Lehet, hogy ez a másfajta hozzállás segít majd ahhoz, hogy az igazi közönségfilmet elindítsa, és lehet, hogy emiatt többen megnézik majd a Szép napokat is, mert a néző elkezd hinni abban, hogy érdemes magyar filmet nézni.