Ha úgy érzed, túl korán érkeztél, s a ritmusszekció még nem kívánatos kényeztetés az előző napokon megfáradt testednek, vedd az irányt a kis sátrak felé, s kapcsolj látóideg vezérlésre! A Magic Mirror már háromtól vetít. Lázs Sándor és Pálfi Balázs 1992-ben készült dokumentumfilmje a testi munka előnyeit avagy hátrányait taglalja, míg Méry Zsuzsa Bulandzsiuk című filmje némi leszbikus felhangokkal kísérti a meleg sátorban helyet kapó kínos témákat. Testedzés címén érdemes átsétálni az Afrika faluba, ahol öttől nemcsak a szamba-lépésekkel lehet közelebbről megismerkedni, de az utóbbi időben egyre komolyabb elismeréseket kivívó afrikai filmművészettel is.


Ha le tudsz mondani az Anima - Asian Dub Foundation koprodukcióról, cserébe megtudhatod, hogy a darkfilm nemcsak hogy létezik Magyarországon, de a műfajnak igen jeles képviselői akadnak a legifjabb rendező-generációban. A filmhu filmklubjában a Sziget-moziban Biztosítás című kisfilmjével szereplő Antal Nimród, a szintén bemutatsára kerülő Jött egy buszTáltosember című epizódját jegyző Pálfi György és a Cannes-i workshopra készülő Mundruczó Kornél ül asztalhoz, hogy megvitassa a műfaj hazai lehetőségeit. A délután hat órától a Szabadiskola sátorban tartott Vaskó Péter-vezette beszélgetés pluszmeglepetése az a néhány filmrészlet, ami a meghívottak ízlését dicséri majd. Megtudhatjuk, mit és miért néznek szívesen a „Sötétkamra” lakói.

Az RTL Klub Mozi hazai palettáját ma az idei Szemlén a legkiemelkedőbb produceri munkájáért jutalmazott Muhi András stúdiójának filmjei színezik tovább. Látható lesz Dékány Barbara A Bahamák és Banner Szűcs Lóránt Titkos hely című kisfilmje. Az Inforg idei termését Dési András és Móray Gábor Pofonja képviseli. A film, amelyben Mucsi Zoltán kicsit másképp mutatkozik be, mint a a Szigeten debütáló Libiomfiban, az elhagyott Duna-part furcsa csoportképével nyit, aztán eljön az ideje, hogy mindenki rendezze a számlát… Persze ez csak a szereplőkre vonatkozik, mert a vászon túloldalán ücsörgőket számtalan vizuál-élmény várja még. Az se tévesszen meg senkit, hogy az Esti Mese már 11-kor ágyba csábít. Szalay Kristóf Nomen est Omen című első nagyjátékfilmjének a pszichopata hőse elhatározza, hogy leszámol minden névrokonával, és ő lesz a világon az egyetlen Szabó János. Az öt részre bontott rövidebb, vágott Sziget-verzió Esti Meseként kerül bemutatásra. A filmgroteszk első darabja (... senki sem dohányzik...) többek között Michelle Wild  közreműködésével kíván jóéjszakát. Rögtön ezután jönnek az oldscool dívák. Rob Marshall a Chicagoban Bob Fosse Broadway-szerte óriási sikert aratott musicalét a jócskán lefogyott Bridgette Jones (Renée Zellweger) és a kissé elnehezült Douglas-né (Catherina Zeta-Jones) formáit felhasználva igyekezett a modern időkhöz adaptálni. És „nincs kegyelem”, mert Richard Gere még táncolni is megtanult a szerep kedvéért. Természetesen lehet választani az Octopus Összművészeti Helyszín vagy a Civil Színpad éjfélt előző meglepetésmozijait is, ám ezeket egyelőre a talányok jótékony homálya fedi. Talány a A kör rejtélye is, persze csak amíg meg nem nézed Gore Verbinski a klasszikus japán változatot remake-elő horrorját. Igaz, a történet éppen arról szól, hogy ne nézegess össze-vissza videófilmeket, mert még valami bajod esik. A kötelező borzongás pedig pont arra elég, hogy a hajnali hűvössel konkurálva még ébren hazáig repítsen a Sziget-péntekről.