Tóth Zsolt operatőr kisebb vargabetű után került a főiskolára – előbb egy tanítóképzőt abszolvált, majd a tévénél segédoperatőrként és mikrofonosként a szakma alapjait sajátította el. Buvári Tamás rendezővel való együttműködése igazán sikeresnek mondható: idén a Mediawave Fesztiválon a Posztkatona című kisfilmjéért nyerte el a legjobb operatőrnek járó díjat, 2001-ben pedig az Életbevágó operatőri munkájáért kapott díjat a Kamera Hungária Fesztiválon. Első egészestés mozijával - Tolnai Szabolcs Arccal a földnek - , az idei szemlén debütált, most éppen Las Vegasban második játékfilmjét, Salamon András Getnóját fényképezi. A H.S.C. (Magyar Operatőrök Társasága) pár hónapja vette fel a tagjai közé.
Még több magazin
magazin
Bántóan sokszor tudnak bárgyúak és sematikusak lenni az éppen aktuális látványfilmek, de mindig jön egy-egy meglepően jól sikerült darab, ami aztán…
továbbmagazin
Magányos holland vitorlás sodródik a Csendes-óceánon Kr. u. 1600 körül. A legénység életben maradt tagjai éheznek és skorbuttól szenvednek. Mikor…
továbbFriss
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié