Apja spanyol, anyja német, ő mégis francia filmsztár. Kosztümös hősként tűnt fel a Cyrano de Bergeracban, majd a Margó királynéban. Legutóbb az ódivatú Tulipános Fanfanban adta el magát húsz évvel fiatalabbnak. Hollywoodban is kipróbálta magát, horrorfilmek titokzatos (akcentusú) hőseként és francia szeretőként - nem nagy sikerrel. A közönség mellett meghódította a film- és divatvilág ékességeit is, Jacqueline Bisset-t, Carla Brunit és Gina Gershont. Nemrég rendezőként bemutatkozott be. Filmjének főszereplője Gerard Depardieu, aki Perez felesége, a szenegáli modell, Karine Silla előző szerelme is egyben. E kapcsolatból egy lányuk született. Akit később Perez adoptált. A párnak azóta egy lánya és egy ikerpárja született. Ha az olvasó máris belekavarodna a romantikus életút szövevényeibe, elárulhatjuk, hogy Perez első rendezése sem szól másról, mint a szerelemről, és annak százféle fajtájáról, úgy érzi fontos fejlődési szakaszba érkezett. Ismét hazai vizeken erősíti hírnevét. A Cannesi Filmfesztiválon tekintettük át pályafutása európai és hollywoodi fordulatait.
Még több magazin
magazin
A filmes szakirodalomért lelkesedők már megszokhatták, hogy Lichter Péter rendező-esztéta-szerkesztő minden évben jelentkezik legalább egy kötettel,…
továbbmagazin
A közönség nosztalgia iránti igényére reagálva a Magyar Nemzeti Filmintézet Filmarchívuma időtlen filmkincsek újjászületését biztosítja európai…
továbbFriss
Fődíjat nyert Ljubljanában a Fekete pont
Dokumentumfilmet mutattak be Puskás ausztráliai éveiről
Tengerész macska és megszállott csigagyűjtő az Anilogue-on
Érkezik a mozikba a DAC dokumentumfilm
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié