Anjali Nair: Black Nor WhiteBetelt a pohár, azaz véget ért az ötödik Utolsó Csepp Fesztivál is. A "Cseppfertőzés"-sel terjedő Utolsó Csepp Vándordíjat a kuratórium három tagja, Lajta Gábor festőművész, Szabó György, a Trafó igazgatója és Zalán Vince filmesztéta színház kategóriában Lukáts Andor növendékeinek ítélte a Boleroért, a tánc területén a Pécsi Művészeti Szakközépiskola Táncképek című produkciója, zenészek közül az Ultra zenekar, képzőművészek közül Éltes Barna Cím nélkül című szobra vihette el a pálmát, azaz Restyánszki Attila szobrászművész alkotását. A filmes szekcióban Zalán Vince kérésére okleveleket is osztottak Gibárti Viktor operatőrnek (Exit future), Kiss Anna vágónak (Cím nélkül), Varga Szabolcs riportfilmjének (Mit is mondjak?) és Nyulász Melindának Megálló című animációs munkájáért, a vándordíj azonban Mátyássy Áronnak jutott (SZFE rendező szak) Immanens című filmjéért.
Még több magazin
magazin
Magányos holland vitorlás sodródik a Csendes-óceánon Kr. u. 1600 körül. A legénység életben maradt tagjai éheznek és skorbuttól szenvednek. Mikor…
továbbmagazin
Május 9-től vetítik a mozik A majmok bolygója-sorozat legújabb részét, A birodalmat. Pierre Boulle 1963-ban írt sci-fi regényét öt évvel a…
továbbFriss
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié