Csuja László Foszfor című kisfilmjét a Tamperei Filmfesztivál tűzte műsorára: a fesztivál elismerései között kiosztott UIP-díj automatikus jelölés az Európai Filmakadémia legjobb rövidfilm díjára - 2006-ban Kenyeres Bálint is a Tamperében elnyert elismeréssel jutott a jelöléshez, amelyet később díjra is váltott.
Csuja László Foszfor című kisfilmjét a 41. Magyar Filmszemle kiemelt információs filmjei között vetítették: a Gyabronka József és Ébel Roland főszereplésével készült film apa és fia ellentmondásokkal teli kapcsolatáról szól. A Foszfor az SZFE és az I'm Film közös gyártásában készült.
Részlet a kisfilmből
A finnországi Tampere az évek során a világ egyik legnagyobb nemzetközi rövidfilmes mustrájává nőtte ki magát: a márciuban megrendezett független filmfesztivál nemzetközi és finn versenyprogrammal egyaránt rendelkezik, 30 percnél nem hosszabb rövidfilmeket versenyeztet. A fesztivál elismerései között kiosztott az UIP-díj automatikus jelölés az Európai Filmakadémia legjobb rövidfilm díjára. 2006-ban Kenyeres Bálint Before Dawn című filmje is a Tamperében elnyert elismeréssel jutott a jelöléshez, amelyet később díjra is váltott Varsóban.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Az 58. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztiválon 12 film van versenyben a Kristály Glóbuszért, köztük a Borbély Alexandra főszereplésével készült The Hungarian Dressmaker. A helyszínről jelentkezünk.
Május 14. és 25. között rendezik a filmvilág egyik legrangosabb seregszemléjét, a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivált. Francis Ford Coppola, Andrea Arnold, David Cronenberg, Jorgosz Lanthimosz, Paolo Sorrentino és Paul Schrader is versenyben van. A Filmhu ismét a helyszínről jelentkezik a legfrissebb beszámolókkal és kritikákkal.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.