Mariann a kisebb-nagyobb magyar filmek és sorozatok mellett egyre gyakrabban tűnik fel nemzetközi produkciókban is. Elmesélte hogyan hívták be a prostituált szerepére, és hogy miért lett belőle végül szolgálólány A brutalistában, és az is kiderült, milyen élmény volt egy vénséges boszorkány maszkja mögül ijesztgetni az Until Dawn című horrorfilmben, ami április közepe óta látható a mozikban. Mennyire felszabadító csúnyának lenni? A hosszú órák munkájával felhelyezett prosthetics maszk mögött nem veszik el a színész? Mariann borzasztóan élvezte, hogy nem kell magát visszafognia, a középkori fantasy és mesevilág komfortos neki. A színészkedés mellett (tavaly óta a Centrál színház társulati tagja és folyamatosan forgat) tavaly óta sminkesként is aktívan dolgozik, fel is merült bennünk a kérdés, hogy ez az új tudás változtatott-e valamit a színészi képességein.

Hamar rákanyarodtunk a karrierje eddigi legfontosabb mérföldkövére, a 10 részes Hunyadi sorozatra, amiben Luxemburgi Erzsébet magyar királynét alakítja. Minden idők legdrágább, legnagyobb magyar sorozata mögött hatalmas produkciós és marketing gépezet mozog, de vajon milyen volt ezt színészként belülről megtapasztalni? Végig tud még menni az utcán anélkül, hogy felismernék? A szerep kedvéért a nulláról kezdett el németül tanulni, a forgatás végére már osztrák partnerével is tudott pár szót váltani. De hogyan működött az újdonsült német tudása az intim jelenetek forgatása közben? A Hunyadiban fontos szerepet kap a szex, a szexualitással való manipuláció és hatalmi játszma, Luxemburgi Erzsébet történetében pedig különösen hangsúlyos, hiszen az ő kezében (illetve testében) van a magyar királyság sorsa. Hogyan élte meg ezeket a jeleneteket, technikailag hogy néz ki egy szexjelenet forgatása, és milyen volt első alkalommal együtt dolgozni egy intim koordinátorral? Tényleg szükség volt a sorozatban ennyi meztelenségre?

Luxemburgi Erzsébetként a Hunyadiban 

Egy 500 évvel ezelőtt élt alakról festmények, leírások és legendák árulkodnak, de a motivációkról, a személyiségjegyekről nem írnak a történelemkönyvek. A forgatókönyvírókra és Mariannra maradt a feladat, hogy Erzsébet királyné alakját megfessék, kiszínezzék, elhelyezzék alakját a koronáért vívott harcban. „Luxemburgi Erzsébet egy nagyképű kislány, karmolássza az udvartartást, magán és másokon szórakozik” - meséli róla Mariann, de Habsburg Albert érkezésével minden megváltozik. A hercegnőnek fel kell nőnie a feladathoz, amire gyerekkora óta készítették, hogy trónörököst kell szülnie. Mariann finomságot, könnyedséget hozott magával Erzsébet szerepébe, amit szép lassan felőrölnek a történelem kerekei, megtöri őt a folytonos cselszövés és árulás.

Mesélt a 10 kilónál is nehezebb, fémszállal varrt ruhájáról, kedvenc sorozatbeli partnereiről és történetszálairól, és a külföldi kollégáktól ellesett profizmusról is. Mariannak klasszikus vonásai vannak, nem is hívják őt modern reklámfilmekbe – egykori osztályfőnöke, Cserhalmi György szerint „nincs üdvöske feje”, ezért ledobja magáról ez a típusú színjátszás, amivel Túró Rudit kell eladni a vásárlóknak. Beszélgettünk a színészlegendákkal telepakolt Ma este gyilkolunkról is, ami az első filmes főszerepe volt, és ami a saját bevallása szerint egy „elanyátlanodott” produkció volt, és természetesen szóba jött A besúgó is, ami a nagy sikerű indulás után, egy rosszul időzített tulajdonosváltás miatt méltatlanul hamar lekerült az HBO műsoráról. Elmesélte milyen volt ezt a szerencsétlen eseményt belülről megélni, és hogy van-e bármi esély még a sorozat feltámasztására. Mi nagyon szívesen látnánk, hogyan alakul tovább a 80-as évek besúgó hálózatában játszódó történet.

A teljes beszélgetés a lenti lejátszóra kattintva és a népszerű podcast alkalmazásokon keresztül hallgatható, a korábbi adások Spotify-on és az Apple Podcast oldalán is elérhetőek. A beszélgetés elején az Európa Kiadó Mocskos idők című dala szól, ami A besúgó főcímzenéje volt.