2009. 03. 29. Teszár Dávid
Titanic: Az üldöző
Koreai killer
A Dél-Koreában tavaly februárban debütáló Az üldöző azért fontos alkotás, mert egy lehetséges kiutat kínált egy kétségbeesett, krízishelyzetben lévő filmipar részére: nevezetesen azt, hogy szerzői invencióval és egy tehetséggel megírt forgatókönyvvel egy alacsony költségvetésű, helyi színészsztárok nélkül leforgatott munkát is nyereségessé lehet tenni.
Magabiztosan levezényelt, igen impresszív debütáló munka |
Na Hong-jin alkotása bizonyította a jobb napokat is látott koreai filmgyártás életképességét és kreatív energiatartalékainak létezését (a Warner Brothers rögvest le is csapott a remake-jogokra). Attól eltekintve, hogy e realista szövésű profán megváltástörténetben a rendező a kelleténél többször hagyatkozik a véletlendramaturgiára (lásd a problémás film végi gyilkosságot), szokatlanul magabiztosan levezényelt, igen impresszív debütáló munka Az üldöző.