November 30-tól játsszák a mozik Koltai Lajos legújabb filmjét. A Vecsei H. Miklós, Nagy Katica és Gálffi László főszereplésével készült filmet az ország 71 mozijában nézhetik meg a nézők, sok helyen közönségtalálkozókkal társítva.

 

A Semmelweis, valamint a friss magyar filmek – Elfogy a levegő, Magasmentés és Mesterjátszma – eredményeivel együtt így alakultak az idei nyitóhétvégék nézőszámai:

1. Semmelweis: 29 141 néző
2. A nemzet aranyai: 15 323 
3. Hadik: 14 698
4. Magyarázat mindenre: 13 794
5. Legénybúcsú extra: 8010
6. Az almafa virága: 4663
7. Mesterjátszma: 4052

8. Kojot: 3878
9. Elfogy a levegő: 2593

10. Háromezer számozott darab: 2330
11. Műanyag égbolt: 2193
12. Hat hét: 2065
13. Jövő nyár: 1277
14. Látom, amit látsz: 973
15. Magasmentés: 504

16. Az első kettő: 461

 

A nézettségi adatok a Filmforgalmazók Egyesülete honlapjáról származnak. 
Magyarázat a táblázathoz itt. 

 

Koltai Lajos harmadik rendezői nagyjátékfilmje egyszerre idézi meg a 19. századi Bécs hangulatát, egy korabeli kórház izgalmait, valamint az osztrák és magyar orvosok közötti ellentéteket. Semmelweiset (Vecsei H. Miklós) ma legendaként tiszteljük, bátor és tántoríthatatlan, egyszerre tudásvággyal és igazságvággyal teli embernek tartjuk, akit nem véletlenül emlegetnek az anyák megmentőjeként. Saját korában viszont egészen másképp látták. A többi magyar orvos, akivel együtt dolgozott a bécsi szülészeti klinikán, őrültnek hitte, hiszen nem érdekelték a császárváros örömei, csak a munkájának élt. Az osztrák orvosok elviselhetetlenül erőszakosnak tartották, kizárólag egy cél lebegett a szeme előtt, a rábízott anyák egészsége, és a szent ügy érdekében megszegett minden szabályt. Főnöke, a klinika vezetője (Gálffi László) számára pedig ő volt az élő, kellemetlen lelkiismeret, mert ha Semmelweis doktor elmélete igaz, és a szülészorvosok terjesztik a kórt, amelybe annyi szülő nő belehalt, akkor ők gyilkosok. Dolgozott Semmelweis mellett egy szülésznő (Nagy Katica), aki meglátta benne azt, akit senki más – társa és szövetségese lett.

Kritikánk a filmről itt olvasható.

Forrás: InterCom, Filmforgalmazók Egyesülete