podcast
Mitől lesz valaki szép? Miért jó egy testfetisiszta férfinak, ha „ledominálja” őt egy izmos nő? Lehet gyógyító ereje egy filmnek? És miért volt…
továbbpodcast
Első forgatásán ablakot pucolt, eltelt néhány év, és író-rendezőként jegyzi A besúgó című HBO-sorozatot Szentgyörgyi Bálint, aki még mindig csak…
továbbpodcast
Fülöp József ‘Füli’, a 2000-es évek elején megreformálta, majd a magyar animáció elsőszámú kreatív műhelyévé tette a MOME Anim tanszékét. Az…
továbbpodcast
Kis- és nagyjátékfilmek, animációs- és dokumentumfilmek producere, a Friss Hús nemzetközi programfelelőse, és ő tette fel Magyarországot a világhírű…
továbbpodcast
Miért kudarc A feleségem története harmincezres nézőszáma? Miért álomszerű siker a Külön falkára eladott tízezer mozijegy? És miért múl felül minden…
továbbpodcast
Annak ellenére, hogy májusig zárva voltak a mozik, szédítően sűrű évet zártunk magyar filmes szempontból. Netflixes sikerek, Ezüst Medvék, nagyszerű…
továbbpodcast
Idén pár hónap különbséggel két romkom plakátjáról is Ötvös András köszönt vissza: a Becsúszó szerelemben apaságra készülő fociultrát, a…
továbbpodcast
A Filmgyár legújabb adásában az eddigi legnagyobb és leginkább szerteágazó témát vettük elő, a gyártási folyamatot, amely a filmkészítés…
továbbpodcast
Az egykori Krétakör, a Proton Színház és most a bécsi Burgtheater színésznőjének a színpad az igazi otthona, a filmmel továbbra is úgy érzi, hogy…
továbbpodcast
Miről szól Huszárik Zoltán fél évszázada, 1971. november 25-én bemutatott filmklasszikusa? Az elmúlásról. Annak a belátásáról, hogy minden elmúlik,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÉn vagyok én, te vagy te, sőt fekete, ki az őrült, én vagy te?
Martin Riggs / Halálos fegyver 2.