magazin
Francis Ford Coppola évtizedek óta dédelgetett álma, a saját vagyonából finanszírozott Megalopolisz már hetek óta latható a hazai mozikban is, így a…
továbbmagazin
Francis Ford Coppola hagyományos életrajza helyett Sam Wasson egy önmagával birkózó, utópisztikus víziókat hajszoló alkotó felemelkedését és bukását…
továbbmagazin
Pokróc alatt kucorgók! Mi is tudjuk, hogy eljött a télnek azon szakasza, amikor azt érezzük, hogy már nagyon régen elkezdődött, és esélyünk sincs,…
továbbmagazin
Elérkeztünk az év azon szakaszához, amikor a tévét bekapcsolva jó eséllyel találkozhatunk olyan alkotásokkal, amelynek címében szerepel a karácsony,…
továbbmagazin
Május 9-én az éQuinoxe Workshop záróakkordjaként James V. Hart hollywoodi forgatókönyvíró tartott mesterkurzust a Puskin Moziban. Írói és tanári…
továbbhír
Nyolc év szünet után újra rendezni készül Francis Ford Coppola. Az 1997-es The Rainmaker (Az esőcsináló) óta most először kezd új filmbe,…
továbbhír
Walter Salles, a Che Guevara-film direktora készít egészestés mozit Jack Kerouac klasszikusából, Az úton című kultkönyvből. A beat-nemzedék…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié