hír
Életének 82. évében csütörtökön meghalt Gyarmathy Ágnes Munkácsy Mihály-díjas díszlet- és jelmeztervező, egyetemi tanár, az Oscar-díjas Mephisto…
továbbhír
Filmes díszletrajzoló tanfolyam indul a MOME Open keretében. A 10 alkalmas képzés során a résztvevők elsajátíthatják a díszletterv rajzolás alapjait…
továbbhír
Álomvilág címmel megnyílt Csikós Attila díszlettervező életmű-kiállítása pénteken a Pesti Vigadóban, ahol a díszlettervek mellett díszletelemek is…
továbbhír
Hosszan tartó, súlyos betegség után 89 esztendős korában vasárnap hajnalban elhunyt Banovich Tamás Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró,…
továbbhír
Jávor Lóránd díszlettervező, a Hanussen, a Találkozás Vénusszal, az Üvegtigris munkatársa 2012. április 1-én elhunyt. Búcsúztatása 2012. május 2-án…
továbbhír
Életének 85. évében, 2011. július 25-én elhunyt Romvári József díszlettervező, Balázs Béla-dijas, Emmy-dijas, kiváló művész, mintegy kétszáz film…
továbbFriss
Már lehet nevezni a 2025-ös Zsigmond Vilmos filmfesztiválra
A Cirko Film a kultúra kiemelkedő formálójaként kapott elismerést
A száraz novemberhez nyújtanak segítséget Till Attiláék
Átadták a Kovács László-Zsigmond Vilmos Operatőr Díjakat
Országszerte, premier előtti vetítésekkel ünnepelhetjük az európai filmeket
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié