magazin
A történelem egyik legnagyobb jelentőségű orvostudományi felfedezéséről fog szólni Koltai Lajos harmadik nagyjátékfilmje, amely gyártás előkészítési…
továbbhír
A Filmjus Alapítvány pályázatot hirdet műfaji megkötöttség nélkül forgatókönyvírásra, forgatókönyv fejlesztésre, illetve filmelőkészítésre, a…
továbbhír
A Cannes-i Filmfesztivál Résidence ösztöndíjprogramjának keretében készíti elő következő játékfilmjét Párizsban Reisz Gábor, a VAN valami furcsa és…
továbbmagazin
Magyar filmeseket kérdeztünk arról, hogy mit jelent nekik mozgóképes szemmel a magyar főváros, illetve, hogy milyen témákat, motívumokat,…
továbbhír
A Filmjus Alapítvány sok éves hagyományát folytatva, ez évben is kiírja forgatókönyvírásra és filmelőkészítésre felhívó pályázatát. A pályázat…
továbbhír
A Filmjus Alapítvány Kuratóriuma 2012. december 5-i ülésén meghozta döntését a 2012. évi pályázattal kapcsolatban. A döntéseket alant olvashatják.
továbbhír
Forgatókönyv és filmterv fejlesztési támogatásra, valamint filmgyártás előkészítési támogatásra is kiírta a pályázatot a Magyar Nemzeti Filmalap…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAzrael / Dogma