magazin
Az előző részt ott fejeztük be, hogy mielőtt egy sort is leírnánk a konkrét forgatókönyvből szükségünk van egy jól megkomponált történetre, storyra,…
továbbmagazin
A bevezető óra után akkor vágjunk bele. Reméljük, hogy mindenki történetének most már van backstory-ja. Az igazi kérdés már csak az, hogy story-ja,…
továbbmagazin
Túl a kamerákon, túl a számítógépen + túl a digitalizáló kártyákon és a szoftvereken. Elérkeztünk a folyamat utolsó állomásához: a kész –…
továbbmagazin
A digitális kamera működési elvét már az előző részben ismertettük, ezúttal a képfeldolgozásról lesz szó. Az utómunkálatok számítógépen történnek.…
továbbmagazin
Thomas Winterberg, Abbas Kiarostami, Lars von Trier, Mike Figgis, és még sokan. Mi a közös bennük? A digitális technika. Mindannyian videóra…
továbbmagazin
A forgatókönyvírás szakma. Egy szakma, amely tanulható és mégse tanítják Magyarországon. Márpedig a magyar film igazi rákfenéje, nem a pénz, hanem a…
továbbmagazin
A Korona Kiadó mozgókép-és médiaismeret tankönyvcsaládjának Hartai László és Muhi Klára szerzők jegyezte újabb sorozata 2002 őszén-2003 telén…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié