hír
November 26. és 28. között ingyenesen nézhető három remek vígjáték a FILMIO-n, a Nemzeti Filmintézet online streaming platformján. A hétvégi…
továbbmagazin
Scherer Péter elvált, háromgyerekes mintaapaként próbál becsajozni, miközben önállósodó lányai is párkapcsolati problémákba bonyolódnak. Az…
továbbhír
Hétvégén már a százezredik néző döntögette szegény Hajnal Tímeát. Herczeg Attila altesti poénokban gazdag vígjátéka átlépte a százezres álomhatárt.
továbbhír
A bemutató utáni hétvégén összesen 34 361-en voltak kíváncsiak arra, kinek sikerül majd megdöntenie az osztály mindenkori jó csaját, Hajnal Tímeát.…
továbbmagazin
A közönségfilm hálás műfaj. A nézők bevallottan szeretik, a kritikusok bevallottan nem, vagy csak úgy titokban, guilty pleasure-ként. Kiszámítható…
továbbmagazin
Október első napjaiban ért véget a 2014-es Valentin-napi magyar mozi, a Megdönteni Hajnal Tímeát forgatása. Az alkotók vérbeli romantikus vígjátékot…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine