magazin
Kosztolányi Dezső a tündéri realizmus fogalmával jellemezte pályatársa, Gelléri Andor Endre irodalmát, amely a szerelem, az élvezet és az…
továbbmagazin
Mérő Vera szülei egy fülledt nyári napon vakációra indulnak a késő hatvanas évek Budapestjéről. A lány sem marad otthon, kötelességtől és…
továbbmagazin
Július második felében kísérleti patkány fiatalok szállnak el a pénztől és a szertől, Kate Beckinsale-lel kelünk bosszúra, 30 éves kultfilmmel…
továbbmagazin
Lassan eltelik a nyár, új magyar debüt tavasz óta nem volt a mozikban, de szeptembertől érkezik például a Kút és az Ernelláék Farkaséknál. Addig is…
továbbmagazin
Élet és halál szimbóluma, a mindent elsöprő szerelem záloga, vagy szimpla szakácsmentő étek - filmjeinkben a legváltozatosabb helyzetben,…
továbbhír
A Filmvilág 2011-es utolsó számában többek között a nemrég elhunyt filmrendezőről, Herskó Jánosról, Tin Tin-ről és Dr. Gonzóról is olvashatsz.
továbbhír
"Kivágódik az ajtó, egy Porsche sebességével az ajtótól az egyik asztalhoz rohan egy férfi, lobogó zöld félselyem ingben, fehér szemüvegben,…
továbbfilmrészletek
A Vasvirág a harmincas évek elején játszódik Óbudán. Pettersen, a fiatal munkanélküli kelmefestő találkozik a bájos cserfes Cink Verával, akivel…
továbbfilmrészletek
Átadják a házat, beköltöznek a sokféle lakók. Birkás doktor azt szeretné, ha felesége inkább otthon maradna, és rendbe tartaná a lakást, és főzne,…
továbbFriss
Mineralógus nyerte a Filmtettfeszt fődíját
A Véletlenül írtam egy könyvet Amszterdamban és Tallinnban kezdi fesztiválkörútját
Chilton Flóra és Tóth Luca animációs terve is nyert a Cinemira pitch fórumán
Varjúhullás és kődobálás a Platon Karataev új klipjében
Angelina Jolie a Zeneakadémián és az Operaházban is énekelni próbál
A Január 2-vel rajtol a 8. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié