magazin
5 éve működik Magyarországon a Kreatív Európa Program Iroda, azóta számos filmtervet, produkciós céget és projektet támogattak a MEDIA alprogram…
továbbmagazin
Egy évszázadon átívelő családi történet, egy zsidókat mentő "budapesti angyal", fiatalkorú bűnözők, akik máig keresik a helyüket, a nagyvárosból…
továbbmagazin
Gyermekvasút, csodaló, női bokszoló és serdülő ikerpár: az egész estés dokumentumfilmek és az SZFE növendékeinek kisjátékfilmjei dominálnak a…
továbbmagazin
A végéhez közeledik a Filmhét, de mi már jó ideje beleástuk magunkat a versenybe válogatott filmekbe. Megkértük az alkotókat, hogy egy…
továbbhír
A Filmhét hetedik videójában ezúttal két nagyjátékfilmet és egy dokumentumfilmet mutatnak be az alkotók. Először Simon Kornél és Lengyel Tamás…
továbbmagazin
Holnap kezdődik a 21. Szarajevói Filmfesztivál, Nagy Dénes után a Káin gyermekei rendezőjével és a Seb producerével, Gerő Marcellal beszélgettünk…
továbbhír
Augusztus 14-22. között rendezik meg a 21. Szarajevói Filmfesztivált, amely a balkáni térség legfontosabb nemzetközi filmes eseménye. A szervezők…
továbbhír
A ZagrabDox nemzetközi dokumentumfilm-fesztiválon regionális kategóriában Nagy pecsét-díjat kapott a Káin gyermekei című magyar alkotás, míg…
továbbmagazin
Az HBO és az Arte France támogatásával készült, a 62. San Sebastian Film Fesztiválon debütált, nemrég a magyar kritikusok a legjobb…
továbbmagazin
Több év forgatás után, nemrég mutatták be Magyarországon Gerő Marcell Káin gyermekei című filmjét, amely annak járt utána, hogy mi történt az elmúlt…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAdam / Három