hír
Az Arany Pálmáért idén Wim Wenders, Ken Loach, Todd Haynes, Alice Rohrwacher és Nanni Moretti is versenyben lesznek. Régi visszatérők, új nevek,…
továbbmagazin
Túl a fesztivál felén, egy cannes-i veterán és egy elsőfilmes amerikai is magasra tette a mércét saját szekciójában: Ken Loach új drámáján…
továbbhír
A brit Ken Loach a megszűnőben lévő európai szociális rendszernek kiszolgáltatott kisembereiről szóló, Én, Daniel Blake című filmje nyerte el…
továbbmagazin
Az elmúlt két nap leginkább várt cannes-i bemutatói közt van két film, amelyek különböző témájuk ellenére nagyon is hasonló kérdéseket vetnek fel:…
továbbmagazin
Bár hetek óta érkeznek a hírek az idei Berlinaléról, a teljes versenyprogram bejelentése csak két hét múlva várható. Türelmetlenségünk…
továbbmagazin
A legmagasabb fordulatszámon pörög a fesztivál, napról-napra remek filmek kerülnek bemutatásra – a versenyprogram minden várakozást felülmúl.
továbbhír
Magányos és kíméletes bérgyilkosként tért vissza a Croisette-re Brad Pitt. Az amerikai filmsztár a 65. cannes-i filmfesztiválon kedden bemutatott…
továbbhír
Ken Loach rendezett filmet Craig Lundberg iraki veterán történetéből kiindulva. Nézd meg velünk 2011. július 30-án este 6-kor ingyen a filmet,…
továbbmagazin
Politikai elkötelezettség, de kevés tematikai vagy formanyelvi újítás jellemezte az idei versenyprogramot, amit a néhány kiemelkedő ellenére szinte…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÉs olyan baromi kellemes volt a hangja, hogy aztán minden este fölhívtam, hogy öngyilkos akarok lenni, tudod?
Méhes Marietta / Diorissimo