hír
A rendszerváltás előtti Magyarországról hiteles képet közvetítő filmjei a legkülönbözőbb generációkat képesek a vászon elé szögezni. Gazdag Gyula…
továbbmagazin
Hogyan viszonyul a Z generáció 1956-hoz? Ezt a kérdést teszi fel Pigniczky Réka és Kiss Gergő 56/Z című dokumentumfilmje, ami fiatal, MOMÉ-s…
továbbhír
Díjat kapott Milorad Krstić MouMoush – The King of Plastic című munkája, Nagy Zoé Eruption című filmjét és Kádár Melinda Maradj csendben szívem című…
továbbmagazin
Gyerekkora óta a zene és a rajz határozza meg a mindennapjait, a budaörsi animációs képzés első osztályában ismerkedett meg a rajzfilmkészítéssel,…
továbbhír
A művészet és média kapcsolatának változásáról a digitális kultúra világában címmel rendeznek konferenciát május 11-én a szombathelyi X. Savaria…
továbbhír
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen május 3-án, szerdán 17 órától mesterkurzust tart a Kossuth-díjjal, Balázs Béla-díjjal kitüntetett érdemes művész,…
továbbhír
A magyar filmfesztiválok helyzetével foglalkozó könyvet jelentet meg az MMA MKI Dr. Kollarik Tamás szerkesztésében. A Filmfesztiválkörkép az I.…
továbbhír
Telt házas mesterkurzust tartott Mikulás Ferenc animációs producer, a Kecskeméti Stúdió és a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál vezetője a MOME…
továbbhír
A hazai felsőoktatásban újszerűnek számító módon, nyílt nemzetközi pályázaton keresi következő rektorát a MOME Animnak is otthont adó Moholy-Nagy…
továbbhír
November 25. a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja, ennek alkalmából a K11 LABOR szervezésében animációs filmvetítést és szakmai…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié- A házasságok kétharmada válással végződik.
- Meglátod, hogy a vámpír-ember házasságok válási aránya sokkal alacsonyabb.