hír
Mundruczó Kornél filmje nyerte az Európai Uniós filmfesztivált Pekingben. A Fehér Isten az Európai Filmakadémia közönségdíjának 10 döntőse között is…
továbbhír
Lichter Péter, Mundruczó Kornél, Nemes Gyula, Klausz Péter, illetve Igor és Ivan Buharov kísérleti filmjeit vetítik június 18-án és 26-án este a New…
továbbhír
Felejthetetlen képei miatt dicséri Mundruczó Kornél legújabb filmjét, a francia mozikban szerdától látható Fehér Istent a Le Monde című napilap.
továbbhír
Mundruczó Kornél rendezői díjat kapott vasárnap Piranban az Európai és Mediterrán Filmek Fesztiválján a Fehér Isten című alkotásáért.
továbbhír
Mundruczó Kornél filmje elnyerte a strasbourgi filmfesztivál fődíját, és itthon pedig átlépte a 40.000-es nézőszámot.
továbbmagazin
Három magyar rendező, akik egy nagyjátékfilmet, egy dokumentumfilmet és egy kisfilmet kísérnek el Boszniába. Szardíninán, Portugáliában, vagy éppen…
továbbhír
Augusztus 15-én kezdődik a 20. szarajevói filmfesztivál: a különböző válogatásokban összesen kilenc magyar film lesz látható, a játékfilmes zsűri…
továbbdosszié
Mundruczó Kornél legújabb filmje egy Kutya Pálmával és az Un Certain Regard szakció fődíjával tért haza Cannesból. Június 12-én kezdik vetíteni a…
továbbhír
Pénteken este vehette át Mundruczó Kornél „Un Certain Regard” elnevezésű programban induló, Fehér Isten című nagyjátékfilmjéért a szekció fődíját. A…
továbbhír
A Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2001 óta nem csak a filmekről és színészi alakításokról, de a kutyákról is szól. Ebben az évben alapította Toby…
továbbFriss
Mineralógus nyerte a Filmtettfeszt fődíját
A Véletlenül írtam egy könyvet Amszterdamban és Tallinnban kezdi fesztiválkörútját
Chilton Flóra és Tóth Luca animációs terve is nyert a Cinemira pitch fórumán
Varjúhullás és kődobálás a Platon Karataev új klipjében
Angelina Jolie a Zeneakadémián és az Operaházban is énekelni próbál
A Január 2-vel rajtol a 8. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié