magazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A spankingtől a nekrofíliáig minden igény kielégül Kelecsényi László FilmSZEXtétika című, saját definíciója szerint „szexfilm-történeti…
továbbmagazin
Meteorológusnak lenni nem hálás feladat: a megjósolt időjárás vagy összejön, vagy nem. Legkifizetődőbb ilyenkor a létező összes variánst felsorolni,…
továbbmagazin
Milyen hálátlanok, s milyen feledékenyek vagyunk! Most, hogy meghalt, ismét rivaldafénybe került Kozák András: kollégák emlékeznek rá, méltatják…
továbbmagazin
Utolsó filmfőszerepét, a Vitézy László rendezte Érzékeny búcsú a fejedelemtől című filmben játszotta – még 1986-ban (!): az erdélyi fejedelmet,…
továbbmagazin
„Használd az expozíciót munícióként” – szól a bölcs tanács forgatókönyvíróknak. Mondani persze könnyű – nagyon sok filmben akadozik a cselekmény és…
továbbmagazin
A Hamu és gyémántot néztem meg nemrég. Ki tudja, hányadszor. Most, mintha új szinkronnal adták volna, s ez valamivel jobban tetszett, mint a két (!)…
továbbmagazin
A forgatókönyvíró szakmát egyik talán leginkább megosztó kérdés, hogy milyen a jó treatment. Milyen hosszúnak kell lennie, mit tartalmaz pontosan,…
továbbmagazin
A média szünet nélkül bombáz minket a reklámokkal. Ráadásul a mi pénzünk teszi lehetővé, hogy potyogjanak reklámbombák, s az utcán, tévében…
továbbmagazin
Grunwalsky Ferenc a Filmművész Szövetség körlevelében vitaindító javaslatot tett közmegegyezésen alapuló filmes alkotmány létrehozására. Az…
továbbVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéAz 58. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztiválon 12 film van versenyben a Kristály Glóbuszért, köztük a Borbély Alexandra főszereplésével készült The Hungarian Dressmaker. A helyszínről jelentkezünk.
Borbély Alexandra varrónője egyedül száll szembe az embertelenséggel
Vércseppek borítják Hollywood új csillagát
Csicskár Dávid és Goldberg Emília készülő filmjeit díjazták Karlovy Varyban
a teljes dossziéMájus 14. és 25. között rendezik a filmvilág egyik legrangosabb seregszemléjét, a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivált. Francis Ford Coppola, Andrea Arnold, David Cronenberg, Jorgosz Lanthimosz, Paolo Sorrentino és Paul Schrader is versenyben van. A Filmhu ismét a helyszínről jelentkezik a legfrissebb beszámolókkal és kritikákkal.
Emma Stone még a saját ujját is levágja egy szerep kedvéért
Ha prostit veszel feleségül, számíts rá, hogy anyád kiborul
Nagy a verseny az idei Palm Dog díjért
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié