Címke: „The Rub”

Találatok száma: 7

hír

Kertész és Bódy mostantól az interneten vitáznak tovább

A 23. Jihlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon versenyprogramban debütál Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak, és A horror…

tovább

magazin

A magyar Hamlet online rohad tovább

Nyilvánossá vált a The Rub című hatvan perces pszichedelikus Hamlet-adaptáció, Lichter Péter és Máté Bori 2018-as játékfilmje. A The Rub több száz…

tovább

magazin

Hívd meg az otthonodba Elle Fanninget és a Casablanca rendezőjét!

A Soldivision alternatív filmterjesztő cég februárban házhoz viszi a mozit. Annyit kell tenned, hogy választasz egy filmet, összetrombitálod a…

tovább

hír

Hamlet még sosem őrült meg ennyire

Hamlet-rajongó vagy? Láttad már Laurence Olivier-vel, Mel Gibsonnal és Kenneth Brannagh-gal? A Vígszínházba is elmentél, hogy az ifj. Vidnyánszki…

tovább

magazin

Lichter Péter: A művészet nem kincskeresés

Lichter Péter második, Máté Borival közösen rendezett nagyjátékfilmje absztrakt Shakespeare adaptáció, amely roncsolt celluloid szalagok képeivel…

tovább

magazin

Újrahasznosított kísérleti moziban Hajdu Szabolcs forgatja a szavakat

Lichter Péter és Máté Bori a magyar avantgárd utazó nagyköveteivé váltak: múlt héten Franciaországban tartottak diákoknak kísérleti filmes…

tovább

hír

Kísérleti Hamlet-adaptáció is utazik Berlinbe

The Rub című kísérleti filmjükkel térnek vissza a Berlinale egyik mellékprogramjának, a Kritikusok Hetének versenyébe, emellett 2016. október 8.-a…

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Vigyázzon Johanna! Maga túlságosan szerelmes, nem képes meglátni a valóságot.

Enzo / A nagy kékség

Oszd meg! Az összes idézet