hír
A 23. Jihlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon versenyprogramban debütál Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak, és A horror…
továbbmagazin
Nyilvánossá vált a The Rub című hatvan perces pszichedelikus Hamlet-adaptáció, Lichter Péter és Máté Bori 2018-as játékfilmje. A The Rub több száz…
továbbmagazin
A Soldivision alternatív filmterjesztő cég februárban házhoz viszi a mozit. Annyit kell tenned, hogy választasz egy filmet, összetrombitálod a…
továbbhír
Hamlet-rajongó vagy? Láttad már Laurence Olivier-vel, Mel Gibsonnal és Kenneth Brannagh-gal? A Vígszínházba is elmentél, hogy az ifj. Vidnyánszki…
továbbmagazin
Lichter Péter második, Máté Borival közösen rendezett nagyjátékfilmje absztrakt Shakespeare adaptáció, amely roncsolt celluloid szalagok képeivel…
továbbmagazin
Lichter Péter és Máté Bori a magyar avantgárd utazó nagyköveteivé váltak: múlt héten Franciaországban tartottak diákoknak kísérleti filmes…
továbbhír
The Rub című kísérleti filmjükkel térnek vissza a Berlinale egyik mellékprogramjának, a Kritikusok Hetének versenyébe, emellett 2016. október 8.-a…
továbbFriss
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Három operatőr kap Kovács László-Zsigmond Vilmos Életműdíjat
Dél-koreai és gluténérzékeny mesével is csábít a 12. Primanima
Mentősnő rejtélyével és repedező családi dinamikával érkezik a Szlovén Filmnapok
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEnzo / A nagy kékség