hír
Tarr Béla Családi tűzfészek című, 1977-ben forgatott filmjének színpadi adaptációját mutatják be a Trafó - Kortárs Művészetek Házában. Az Orlai…
továbbhír
Három budapesti egyetem: a MOME, az SZFE és a Metropolitan mozgóképes képzésein tanuló vagy végzett diákok animációs-, dokumentum- és…
továbbmagazin
Mi az identitása egy Hollandiában élő magyarnak? Van-e honvágya, és ha igen, mikor? Enyhül vagy erősödik az évek múlásával? Milyen kultúrát…
továbbhír
A hollandiai magyarság életét mutatja be a Menjek/Maradjak című dokumentumfilm-sorozat következő epizódja. A teljes mértékben közönségi…
továbbhír
A vetítésekkel, kerekasztal-beszélgetéssel és egy rövid, „hangtan órával” kísért esten mutatkoznak be április 15-én este a Trafóban az Y-generáció…
továbbhír
A Kodály Method, az Afterjka és a Speak Easy Project alkotóival találkozhatnak március elsején az érdeklődők a Trafóban. Lesznek vetítések,…
továbbmagazin
Múlt hét pénteken hatalmas tömeg gyűlt össze a régi Trafó (most már Kontra) épülete előtt, hogy megtekinthessék a független dokumentumfilm-sorozat,…
továbbhír
A Proton Színház a Mundruczó Kornél rendezte Demenciával kapott meghívást a berlini Leaving is not an option? című kortárs magyar művészeti…
továbbhír
A Krétakör legújabb projektje összegzi és továbbfejleszti a szervezet elmúlt 3 évben szerzett tapasztalatait. A Krízis a Gát család története: az…
továbbfilmhutv
A Temps D'Images fesztivál keretében két színházi előadás is a film nyelvén szólalt meg: Hamupipőke színészek nélkül, Peer Gynt három dimenzióban.
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÉn a fájdalmat sűrítem a nyersanyagra. Tulajdonképpen celluloid-frusztrációnak is nevezhetném.
Tóth Barnabás / (terep) SZEMLE