magazin
A low-budget filmek szerepe és jövője a hazai filmgyártásban, avagy „az orosz törpe a legnagyobb a világon” - Balázs Gábor és Zányi Tamás…
továbbmagazin
Január elején a Magyar Fimművészek Szövetsége Nyilatkozatban adott hangot abbéli sérelmének, hogy a médiatörvény megújítását célzó előkészületi…
továbbmagazin
A Magyar Filmművészek Szövetsége nyilatkozatában arra hívja fel a figyelmet, hogy a médiatörvény megújítását célzó előkészületi munkába nem vonták…
továbbmagazin
Az alábbiakban a MÚOSZ Filmkritikus Szakosztálya előtt elhangzott évértékelő beszédem olvasható. Az írás vitaindító volt, tehát nem a kritikusi…
továbbmagazin
A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…
továbbmagazin
Mindig elámulok azon, hogy amikor valakit sérelem ér azt politikai támadásnak tudja be, miközben szakmai ügyekről csak és kizárólag szakmai alapon…
továbbmagazin
"A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…
továbbmagazin
A „művészfilm” és „közönségfilm” fogalmak helyett a „szerzői film” és a „műfaji film” (ha tetszik: zsánerfilm) kifejezés sokkal pontosabb lenne.…
továbbmagazin
A Filmművész Szövetség új Választmánya május 31-én tartotta első ülését. Ennek során megválasztották az új elnökséget, valamint megállapították,…
továbbmagazin
Három név: Frank Miller, Robert Rodriguez és Quentin Tarantino. Sokak szerint korszakos művészek ők, kiket felkent papokhoz méltó hódolat illet.…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié