Címke: „Zenit”

Találatok száma: 6

magazin

A földalatti börtönben a tánc az egyetlen, ami felszabadíthat

Cannes-ban bemutatott első nagyjátékfilmje, az OUT után Kristóf György felvidéki filmrendező izgalmas kísérletbe fogott, és másodjára egy szótlan…

tovább

magazin

Ezek a magyar filmek várnak még ránk idén – 1. rész

Bővelkedik magyar filmes premierekben az előttünk álló ősz és tél, szinte minden héten látható lesz valami új hazai alkotás a mozikban. Hajdu…

tovább

hír

Kelet-európai versenyszekciót indít a CineFest

A CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál a huszadik évfordulón új nagyjátékfilmes versenyszekcióval jelentkezik, amely a kortárs kelet-európai…

tovább

magazin

Ezeket a magyar filmeket várjuk 2024-ben – 2. rész

Sorozatunk folytatódik a 2024-ben várható magyar filmekkel, premierekkel. Dokumentum- kísérleti- és tévéfilmeket várunk, és persze tévés produkciók,…

tovább

hír

A Zenit megy a Cartoon d'Or-ra, megnyílt a Korda élménypark

M. Tóth Éva Zenitje bekerült az európai animációs összdíjra, a Cartoon d'Or-ra, megnyílt az első magyar filmes élménypark a Korda Stúdióban, és…

tovább

magazin

Moziba be: animációk a Szemlén

Hosszú évek után ismét van animációs versenyprogram a Magyar Filmszemlén. A Báron György, Féjja Sándor és Varga Csaba alkotta előzsűri 11 filmet …

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

És olyan baromi kellemes volt a hangja, hogy aztán minden este fölhívtam, hogy öngyilkos akarok lenni, tudod?

Méhes Marietta / Diorissimo

Oszd meg! Az összes idézet