magazin
Cannes-ban bemutatott első nagyjátékfilmje, az OUT után Kristóf György felvidéki filmrendező izgalmas kísérletbe fogott, és másodjára egy szótlan…
továbbmagazin
Bővelkedik magyar filmes premierekben az előttünk álló ősz és tél, szinte minden héten látható lesz valami új hazai alkotás a mozikban. Hajdu…
továbbhír
A CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál a huszadik évfordulón új nagyjátékfilmes versenyszekcióval jelentkezik, amely a kortárs kelet-európai…
továbbmagazin
Sorozatunk folytatódik a 2024-ben várható magyar filmekkel, premierekkel. Dokumentum- kísérleti- és tévéfilmeket várunk, és persze tévés produkciók,…
továbbhír
M. Tóth Éva Zenitje bekerült az európai animációs összdíjra, a Cartoon d'Or-ra, megnyílt az első magyar filmes élménypark a Korda Stúdióban, és…
továbbmagazin
Hosszú évek után ismét van animációs versenyprogram a Magyar Filmszemlén. A Báron György, Féjja Sándor és Varga Csaba alkotta előzsűri 11 filmet …
továbbFriss
4K-ban restaurált magyar kísértetfilm mutatkozik be Lyonban
Mexikói operatőr lett a legjobb Szegeden
Már lehet nevezni a 35. MediaWave-re
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÉs olyan baromi kellemes volt a hangja, hogy aztán minden este fölhívtam, hogy öngyilkos akarok lenni, tudod?
Méhes Marietta / Diorissimo