Így kérdezünk mi 2016

Az év elején megújult oldallal új lendületet kapott az interjúink sorozata is: elsőfilmes és nagy múltú rendezők, színészek, producerek, forgatókönyvírók, zeneszerzők, fesztiválszervezők és mozivezetők ültek le velünk beszélgetni a szakmáról, magukról, és a magyar film jövőjéről. 2017-ben folytatjuk!

magazin

Beszélgetés Bereczki Csabával identitásról és a Soul Exodusról

„Játszani kell, amíg csak lehet, és gyönyörű klezmermuzsika kíséretében helyezni el egy ezüstszelencében a bolygó zsidó belenyugvásának gesztusát” -…

tovább

magazin

Sopsits Árpád: „Olyan nincs, hogy doku-dráma"

A martfűi rém nagy sikerrel fut a mozikban és a kritikusokat is lenyűgözte. Az író-rendező Sopsits Árpádot kérdeztük '56-ról, a megtörtént esetek…

tovább

magazin

Edelényi János: „Jól ismerem a bölényvilágot”

Edelényi János nemrég bemutatott vígjátéka, a JutalomJáték egy híres, de megöregedett színész és az őt ápoló fiatal színésztanonc lány kapcsolatáról…

tovább

dosszié

Inkubátor 2.0

Első nagyjátékfilmjükre készülő, fiatal filmeseknek nyújt bemutatkozási lehetőséget a Filmalap Inkubátor Programja, amelynek ezen a héten tartják a…

tovább

magazin

Brian Cox: „A színészet ünneplés"

Brian Cox szinte önmagát, azaz egy neves veterán Shakespeare-színészt alakít az Edelényi János rendezte Jutalomjátékban, aminek kapcsán színházi és…

tovább

magazin

Szabó Szonja: „Akartam ezt a filmet"

Gyerekszemmel mutatja be 1956-os „októberi balhét” Szabó Szonja (Jaffa, Turiszt, Roadmovie): Partizánok című rövidfilmjét november 4-én mutatják be…

tovább

magazin

Slemmer Ádám: „a Vakfolt egy ugródeszka"

Slemmer Ádám Vakfolt című független akciófilmjét Osvárt Andrea karolta fel producerként. A moziforgalmazásra Indiegogo-n gyűjtenek pénzt, de már a…

tovább

magazin

Uchebnik: „(Örök)ifjúsági film"

'56-os témájú kisfilm debütál a Dunán október 23-án, vasárnap 18:35-től. Az NMHH Médiatanácsa által támogatott rövidfilm írója Fazekas Máté, az HBO…

tovább

magazin

Lichter Péter: „Feszegetjük a horror határait”

Lichter Péter avantgárd kisfilmjei (Rimbaud, Polaroidok) után egész estés művészhorrort forgatott, minimális stábbal és büdzséből, függetlenül,…

tovább

magazin

Osvárt Andrea: „Nekem kell fognom a gyeplőt”

Megérkezett a hazai mozikba a Határtalan szerelem, egy görög romantikus dráma főszerepben többek között az Oscar-díjas J.K. Simmons-szal és Osvárt…

tovább

magazin

Gigor Attila: „Elfelejtettünk beszélgetni"

Mozikban Gigor Attila második egészestés munkája, a Kút. Az új film kapcsán a témaválasztás miértjéről, a szereplők közti viszonyokról, a világra…

tovább

magazin

Topolánszky Tamás Yvan: „A filmezés felfedezés"

Topolánszky Tamás Yvan a tervek szerint novemberben forgatja a Casablanca Oscar-díjas magyar-amerikai rendezője, Kertész Mihály (Michael Curtiz)…

tovább

magazin

Köbli Norbert: „A történetmesélés reményt ad"

Köbli Norbert Árulók című forgatókönyve nemrég kapott zöld lámpát megfilmesítésre az NMHH Médiatanácsától. Nem csak új projektjéről, hanem készülő…

tovább

magazin

Sipos Kornél: „A vidéki nézőket se felejtsük el!”

Sipos Kornél, akit olyan magyar filmek producereként ismerhetünk, mint a Szép napok, a Boldog születésnapot vagy az Underworld, egy ideje félretette…

tovább

magazin

Tasnádi István: „Játszunk az elvárásokkal"

Szerdán debütált Tasnádi István első filmrendezése, a Memo című tévéjáték teasere. Kifaggattuk a József Attila-díjas drámaírót direktori…

tovább

magazin

Till Attila: A közönséget arcul csapta ez a film

A nemzetközi színtéren is bemutatták Till Attila Tiszta szívvel című filmjét Karlovy Varyban. Az 51. alkalommal megrendezett filmfesztiválon a…

tovább

magazin

Deák Kristóf: „A zene mindennél fontosabb”

Tokióról, a kisfilmek láthatatlan limitjéről, az idealista finálékhoz való vonzódásáról, a zenéről és a mesterséges intelligenciáról is…

tovább

magazin

Hajdu Szabolcs: Bizalom és hit

Az 51. Karlovy Vary Filmfesztivál versenyprogramjában debütál Hajdu Szabolcs legújabb munkája, az Ernelláék Farkaséknál. A 2003-ban bemutatott…

tovább

magazin

Herner Dániel: „Lelke volt az egésznek”

„Mindig a határterületekhez tudtam sikerrel hozzányúlni" - mondja el magáról Herner Dániel, a szinhaz.hu alapítója, az Ernelláék Farkaséknál egyik…

tovább

magazin

Muhi András: „A jövő nőnemű”

Az elmúlt néhány évben keveset hallottunk Muhi Andrásról, a legendás Inforg Stúdió alapítójáról, aki nemrég ünnepelte 60. születésnapját, és aki…

tovább

magazin

Lengyel Balázs: „Skandináv típust kell elképzelni”

Korábban beszámoltunk a Filmalap döntéséről, amely szerint Pálfi György és Csupó Gábor filmtervei mellett az első nagyjátékfilmjén dolgozó Lengyel…

tovább

magazin

Prizma: „Mit jelent filmet írni?”

Lehet-e, érdemes-e tanítani a forgatókönyvírást, vagy minden a tehetségen és a tapasztalaton múlik? Az oktatás elnyomja a kreativitást? Mit jelent…

tovább

magazin

Fliegauf Bence: „Mindannyian egy szkafanderben ülünk”

„Reflektorral kivilágított érzelmektől acélossá váló dráma” - írtuk kritikánkban a Liliom ösvényről, Fliegauf Bence legújabb játékfilmjéről. A…

tovább

magazin

Andrasev Nadja: „Magány, voyeurizmus, vágy”

Ma délelőtt vetítik először a 69. cannes-i filmfesztiválon Andrasev Nadja A nyalintás nesze című animációs kisfilmjét, a Cinéfondation programban.…

tovább

magazin

Szemző Tibor: „A zene felől készítek filmet”

Különleges zenei és vizuális utazást ígér Szemző Tibor maratoni koncertje péntek este a Budapest Music Centerben. A vetített kép, a kísérleti film…

tovább

magazin

Tóth Luca: „Őszinte, sűrű, harsány"

Kora délután vetítik először Tóth Luca erotikus töltetű, szürreális animációját a Cannes-i filmfesztiválon. A Superbia vidékén teljesen…

tovább

magazin

Till Attila: „Ez is én vagyok”

Till Attila nem szeret 'szakmázni', és egyáltalán nem fél viccet csinálni a kerekesszékből. 2008-as bemutatkozó filmje, a Pánik és a Cannes-i…

tovább

magazin

Teszler Tamás: „A film igazi otthona mégiscsak a vászon”

Moszkva tér, Bizalom, Édes Emma, drága Böbe, Megáll az idő – néhány film az új Örökmozgó Filmmúzeum retrospektív vetítéseiből, ahol a napokban…

tovább

magazin

„Akik a Lizán elérzékenyültek, remélem, itt már zokogni fognak”

Több, mint egy éve töretlen a Liza, a rókatündér sikerszériája, legutóbb az első Magyar Filmdíj átadásán tarolt, elnyerte a legjobb rendezésért és a…

tovább

magazin

Stalter Judit: „Semmi nem működött bejáratott módon"

Tiszta szívvel, Aranyélet, Besence Open, Fekete kefe, Rengeteg – néhány film Stalter Judit pályájáról, hangsúlyozottan a teljesség igénye nélkül. Az…

tovább

magazin

Madarász Isti: „A VHS-től még izgalmasabb lett az időkezelés”

A kezdetektől nyomon követjük Madarász Isti pályáját és legnagyobb vállalkozását, egyben első mozifilmjének fejlesztését. A Hurok rendezőjével az…

tovább

magazin

Udo Kier: „Az élet fontosabb, mint a film”

A számos magyar filmben feltűnt német színésszel legutóbb három éve beszélgettünk a Zero forgatása idején, azóta viszont már láttuk a kész mozit is.…

tovább

magazin

Friss Hús: “Szép kerek egész”

A 4. Friss Hús Nemzetközi Rövidfilm Fesztivál nem csupán magyar kisfilmekkel, de külföldi mozgóképekkel is várja az érdeklődőket. Idén a három…

tovább

magazin

Nemes Gyula: „Szatírának indult, satíra lett belőle"

Tíz éve már tudta, hogy antiglobalizációs, anarchista filmet szeretne csinálni Zero címmel. Az alkotás elkészült, bemutatkozott Karlovy Varyban,…

tovább

magazin

Buharovok: “Nekrorealisták vagyunk”

Az állami támogatás nélkül készült Az itt élő lelkek nagy része - címéhez hűen - meglehetősen rendhagyó produkció a honi mozikínálatban, nem úgy a…

tovább

magazin

Havas Ágnes: „A magyar filmre kell figyelni”

A Filmalap vezérigazgatóját a Los Angelesi hangulatról, az elmúlt napok eseményeiről, az Oscar ceremóniát megelőző felfokozott várakozásról,…

tovább

magazin

Erdély Mátyás: “Ha értem a gondolatot, képbe tudom önteni”

Már csak kettőt kell aludni, és kiderül, hogy lesz-e újabb magyar Oscar-díjas film. Addig is a Saul fia egyik alkotójával, az amerikai operatőrök…

tovább

magazin

Mecenatúra Program: Párbeszéd és megújulás

A Filmhéten 99 olyan alkotás szerepel, ami a Média Mecenatúra programban kapott támogatást tavaly. A független filmesek támogatásáról, a pályázati…

tovább

magazin

Ugrin Julianna: „Minden filmnek más a története”

Ugrin Julianna az Éclipse Film alapítója, olyan filmek producere, mint a Szerelempatak, tititá, Meleg férfiak hideg diktatúrák, vagy a Reményvasút.…

tovább

magazin

Bem: “A moziélményhez hozzátartozik a karcosság”

Az ország első újrajátszó mozijaként, azaz repertory cinemájaként nyitott újra a Bem. Kult klasszikusokat vetítenek 35 mm-es kópiáról, és még mást…

tovább

magazin

Akadémia 38: ”Az emberre vagyunk kíváncsiak”

Cikksorozatunk legújabb részében egészen friss filmes iskolát mutatunk be: az A38 hajó kulturális központjában mozgóképgyártó-képzés indul az…

tovább

magazin

Szabó Simon: “Filmesek akartunk lenni, nem videósok”

Nyolc perc, egy snitt, vagy száz szereplő. A Saul fia mellett készült egy másik holokauszt témájú, szintén filmre forgatott alkotás is, az Ebéd…

tovább

magazin

Bucsi Réka: Ez most egészen más

Két évvel ezelőtt, egy kíváncsi erdei róka sikeresen megfejtette a választ az élet nagy kérdésére, majd ott helyben fejbe is lőtte magát. Bucsi Réka…

tovább

magazin

Gerőcs Péter: “Ebben a műfajban nincs objektivitás”

Gerőcs Péter író filmet forgatott Márton László munkásságáról. Az M L portré című filmben Márton és Gerőcs mellett megszólal Margócsy István, Kovács…

tovább

magazin

Rotterdam: „Érdekes ez a labirintus, dimenziók közötti átjárás motívum”

Neoavantgárd művészek titkos ellenállási akcióiról és az idő furcsa természetéről beszélgettünk Tolnai Szabolccsal, aki Minotaurusz című filmjével…

tovább

magazin

Kern András: “Csak ez a dal és halvány remény”

Húsz éve rendezett legutóbb mozifilmet, de azt mondja, ha átlagol, 7 évente készít saját mozgóképet. Filmrendezőnek készült, de aztán ő lett az…

tovább

magazin

Törőcsik Franciska: „Lenyűgöz a film világa”

Korosztálya egyik legfoglalkoztatottabb színésznője, nyolc játékfilmben és számos kisfilmben szerepelt, holnaptól Kern András új mozijában…

tovább
az összes dosszié

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés