Luchino Visconti 1963-as filmeposza A párduc lett az elmúlt hétvége egyik legnézetteb filmje Angliában. Az egész országban mindössze öt kópiával vetített, felújított változat 50.000 font bevételt hozott, ezt csak az aktuális hollywooi szuperprodukció az X-Men 2 volt képes felülmúlni. A párduc, mely a Brit Filmintézet kezdeményezésére került újra a mozikba, eddig csak teltházas vetítéseket tudhat maga mögött, bizonyos mozik előtt pedig filmrajongók hosszú sorai kígyóztak.
Még több magazin
magazin
Igazi úttörő filmes, aki Magyarországon elsőként a mozgóképet nem könnyed szórakozásnak, hanem művészetnek tekintette, és a drámairodalom, illetve a…
továbbmagazin
A tehetséges Mr. Ripley legújabb feldolgozása ismét itáliai utazásra csábít, ám a gyilkos szenvedélyt örömtelen rutin, a vibráló mediterrán…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié