Az amszterdami első díj és a berlini vetítés után, most a XII. Documentamadrid filmfesztivál hivatalos versenyprogramjában méretteti meg magát a Drifter, Höcher Gábor filmje. Az alkotás egy Bakony-vidéki sváb-roma-magyar gyökerű fiatal fiú, Ricsi történetét mutatja be, akinek minden vágya, hogy rallyversenyző lehessen.
Höcher Gábor Drifter című 72 perces filmje egy Bakony-vidéki sváb-roma-magyar gyökerű fiatal fiúról szól, aki elhatározza, hogy raliversenyző lesz. Az alkotás aktuális kérdéseket vet fel a periférián élő vidéki fiatal generáció társadalmi beilleszkedésének lehetőségeiről, és sajátos módon mutatja be helyzetüket. A Drifter tavaly az Amszterdami Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon (IDFA) elnyerte a legjobb első filmnek járó díjat. Interjúnk az alkotókkalDrifter - Teaser from KraatsFilm on Vimeo.
A csütörtökön kezdődő tíznapos fesztivál hivatalos programjában több mint 80 filmet vetítenek a világ minden tájáról. Huszonnyolc ország alkotói vesznek részt, köztük a Kongói Demokratikus Köztársaság, Szíria, Indonézia, Svédország, Mexikó, Hollandia, Chile és Burkina Faso dokumentumfilmesei. A fesztivál szervezőinek tájékoztatása szerint a művek kiválasztásánál szempont volt, hogy tükrözzék a jelenkor társadalmi problémáit. Az alkotásokat három kategóriába sorolták: lesz spanyol filmes körkép, rövidfilmes és a hatvan percnél hosszabb műveket bemutató szekció. Emellett Carmen Cobos spanyol rendező munkásságának szentelnek egy retrospektív sorozatot.
A rangos madridi fesztivál négy évvel ezelőtt Forgács Péter rendező előtt tisztelgett azzal, hogy 15 filmjéből retrospektív sorozatot állítottak össze.
(Forrás: MTI)
Még több magazin
magazin
Október 3-án került a mozikba a Bolond Istók. A kosztümös, romantikus magyar film a 19 éves Arany János vándorszínész éveit mutatja be, aki később…
továbbmagazin
Szilágyi Zsófia második nagyjátékfilmje a 2018-as Egy nap című debütáláshoz hasonlóan a magyar középosztálybeli nők helyzetével foglalkozik. A…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié