Szenteste és Szilveszter estéjén külön meglepetéssel várják a látogatókat
Budapest talán legkisebb vetítőhelye, az évtizedes múltra visszatekintő Cirko-Gejzír a korábbi évek gyakorlatának megfelelően december 24-én, 25-én és 26-án, valamint 31-én, szombaton, szilveszter este is nyitva lesz, régi és új filmekkel várva a családi vacsorák után is mozizni vágyó közönséget.
Az ünnepi programban egyrészt szerepel A pótolhatatlan Werner doktor című francia romantikus film premier előtti vetítése, új bemutatóként pedig egy spanyol romantikus vígjáték, a Hóesés Barcelonában kerül műsorra.
December 24-én és 31-én este a szervezők borral és pezsgővel várják a moziba látogatókat, de ami ennél jóval fontosabb az ünnepi időszakkal kapcsolatban, az a már korábban bemutatott filmek folyamatos vetítése. Továbbra is megtekinthető lesz a japán gasztrofilmként aposztrofált A remény receptje, az ausztrál Szexterápia, illetve a sok, 2016-os filmes toplista élén vagy legalábbis dobogóján szereplő, nagy sikerű német film, az Oscar nevezett Toni Erdmann.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.