Ehhez képest pl. a ökobiodoku 4 előadásonkénti nézőt tud felmutatni, amivel egészen 32-ig jutott - erre persze rá lehet vágni, hogy oké, az ilyen filmeket tessék DVD-n vagy on-demand forgalmazni. De az már figyelmeztető jel, hogy a 9 Tim Burton produceri ajánlásával csak 654 nézőt tudott megszólítani, még akkor is, ha tudjuk, hogy a Titanicon már valószínűleg kihozta magából a maximumot a film - így utólag mindez egyértelműnek látszik. Sőt, más teóriát is alátámaszthatok ezekkel az elkeserítő adatokkal: a letöltéselleneseknek muníció, hogy a [REC]2-t is csak 1037-en nézték meg a hétvégén.
De.
Amikor már Jean-Pierre Jeunet filmjére is csak 1321 ember kíváncsi, el kell gondolkodnunk, nincs-e valamilyen általános tényező a háttérben, amely az összes filmtől visszatartotta a nézőket. továbbmegyek: a biztos befutónak tűnő, láttatlanban is tízezer feletti nézőszámra taksált Minden kút Rómába vezet-re csak 6857 néző volt kíváncsi. Amikor az Exférj újratöltve, a Párterápia arat, az előbb 109, az utóbbi 38 ezer néző fölött jár már. Emlékezzünk, hogy az imdb-n 3,4 ponttal honorált Hová lettek Morganék hat hét alatt 87 ezres nézőtábort gyűjtött. A héten a - meglepetésre - legnépszerűbb Brooklyn mélyén sem juott el a tízezer nézőig, ez csak az első helyezett A titánok harcának sikerült. Arat a 3D, a hagyományosan sikerfilmeknek gondolt alkotások pedig ki vannak szolgáltatva az időjárás viszontagságainak. Mert most ez állhat a dolog hátterében - a választások még a premierfilmeknél is nagyobb unalomba fulladtak, így a kutya ott lehet elásva, hogy tőlünk úgy kb. 150 millió km-re lévő helyen négy hidrogénhez tartozó proton héliummá alakul, aminek következtében tömege 0,7%-át elveszti, amiből sugárzás lesz - ez nagyjából 655 millió tonna hidrogénnal esik meg másodpercenként. Ezt mi innen napsütésként érzékeljük, hatására tavak, folyók partjára, erkélyre kitett napozóágyba, parkokba vonulunk különböző párlatok és vérségi-ismerettségi relációkkal karöltve. És ennek maximum egy jó közepes 3D-film tud ellenállni.
Tegyük hozzá, Amerikában is langyos volt a hétvége mozis szemszögből, az Így neveld a sárkonyod! öt hete tarol, igaz, ehhez most egy 15 milliós bevétel is elég volt, mert J.Lo legújabb filmje, a The Back-up Plan elég harmatosan szerepelt. Így nemcsak itthon elképzelhető 73 ezres országos nézettséggel 33%-os visszaesés, Amerikában sem minden fenékig tejfel.
(forrás: box office mojo, odeon.hu, forgalmazók országos jelentése)