A műfaji és kulturális sokszínűség mellett az érzelmek sokféle árnyalata tükröződik a válogatásban. Láthatunk filmeket a szülő-gyermek kapcsolat természetéről, felemelő és letaglózó pillanatairól (Csodálatos fiú, Toni Erdman, Claire Darling utolsó húzása); felnőtt és gyermek, illetve mester és tanítvány között kialakuló szeretetkötelékről (Cinema Paradiso, A tanítónő, Yao utazása).

Lesznek filmek az olykor ellentmondásos, de nagyszerű testvérszeretetről (Mirai, Három egyforma idegen); népszerűségben fürdő, mégis magányos, szeretet után sóvárgó sztárokról (Amy, A Maria Callas-sztori). Szembesülhetünk az emberi kiszolgáltatottság és reményvesztettség drámáival (Dogman, Egy nő fogságban; Remélem, legközelebb sikerül meghalnod), a szegénységben is megőrzött szülői felelősséggel (Bolti tolvajok), s olyan esettel is, amikor utóbbit egy gyermek kéri számon (Kafarnaum).

Tuza-Ritter Bernadett: Egy nő fogságban

Megtapasztalhatjuk a barátság megtartó erejét (Együtt megyünk). Visszatekinthetünk a múltba, megmártózva az érzelmes élet szépségében (A nagy szépség, Fájdalom és dicsőség). És rajonghatunk is, hiszen egy ilyen válogatásból nem hiányozhat a szerelem, és mindaz, ami vele jár: féltékenység, hűség és kísértés (A hűséges férfi, Szívek királynője, Hidegháború). A vetítések időpontjai itt találhatók. 

Forrás: Uránia / Borítókép: Hidegháború