VIETNAMI HÁBORÚ
Soós Tamás Dénes: A sajtó hatalma, a hatalom sajtója (Vietnam és a média) 
Vágvölgyi B. András: Éles képek (Haditudósítók Vietnamban) 
Benke Attila: Virágnyelven a borzalomról (A vietnami háború allegóriái) 

Amerika vietnami katonai beavatkozása a 60-as években nem csupán az addig jobbára
legyőzhetetlennek hitt Egyesült Államok katonai presztízsét rendítette meg, de az amerikai
sajtó hatalomhoz és háborúhoz fűződő viszonyát is alapjaiban rajzolta át. Ez volt az első
televíziós háború, amit újságírók központi cenzúra nélkül, a történésekkel szinkronban
közvetíthettek.

MAGYAR MŰHELY
Hirsch Tibor: Kékfény az alagút végén (A Kádár-kori bűnfilm) 
Morsányi Bernadett: Magyar Godard (Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel) 
Szivák Bernadett: Irinyi mindig újrakezdi (Beszélgetés Cibulya Nikollal) 

A szocialista Magyarország túl szűk hely volt ahhoz, hogy a krimibe illő nagyformátumú bűn
elférjen benne. Az 1949-ben államosított magyar filmgyártás korántsem vonzódott a bűnügyi
filmek zsáneréhez, majd húsz évbe tellett, míg az első szocialista krimi (A hamis Izabella,
1968) filmvászonra került.

ÚJ RAJ
Teszár Dávid: Még közelebb (Naomi Kawase) 
A kortárs japán film leghíresebb rendezőnője Méliès helyett a Lumière-testvérek örököse:
akkor is dokumentál, amikor játékfilmet készít.

TUDOMÁNYTÓL MÁGIÁIG
Géczi Zoltán: Vissza a jövőbe (Sci-fi prognózisok) 
Huber Zoltán: Végzetes vonzerő (A Marvel-fantasy világképe) 

„Az emberi elmének semmi sem szabhat határt.” – nyilatkozta a nemrégiben eltávozott
Stephen Hawking. A globális szorongás korában a retrográd amnéziával küszködő
mainstream sci-fi nem így látja, ritkán kínál érdemi perspektívát a néző számára, az emberi faj
jövőjébe vetett hit a függetlenfilmesek privilégiumává vált.

PASOLINI
Pólik József: A sivatag polgárai (Pasolini Teoréma – 1. rész) 34

A politikai modernizmus korszakában (1967-től 1975-ig) a rendezők ún. „ellenfilmeket” készítettek,
Nyugat-Európában a kapitalista, Közép-Kelet Európában a szocialista rendszer működési zavarait
vizsgálva. Pasolini társadalomkritikus parabolája, a Teoréma ennek az irányzatnak az egyik legjobb
filmje.

FILM ÉS IRODALOM
Talabos Dávidné: A „szív írója” (Dickens adaptációk)
Bikácsy Gergely: A montázs, Bazin és mi (André Bazin 100)

FESZTIVÁL
Gyenge Zsolt: Feminin fesztivál (Cannes) 
Baski Sándor: Provokálok, tehát vagyok (Kolozsvár) 

KÖNYV
Koósz István: „Mondottam, ember: küzdj…” (Hirosima gyermeke – Sindó Kaneto
filmművészete) 

KRITIKA
Margitházi Beja: Ameddig bírod (Tuza-Ritter Bernadett: Egy nő fogságban) 
Barotányi Zoltán: Adj király katonát! (Claudio Poli: Hitler kontra Picasso; Ross Adam –
Robert Cannan: Kim Dzsongil bemutatja) 

 Címlapon: Stanley Kubrick: Acéllövedék