A Hypnos tudatosan az elviselhetetlenségig mélyített depresszálása után Fliegauf visszatért a Beszélő fejekben sikeresnek bizonyult recepthez. Ismét arcokat látunk, de ezúttal nem fekete háttér előtt, hanem díszletekbe, belvárosi lakásbelsőkbe helyezve. A Rengeteg dramaturgiai felépítése is az első kisfilmet idézi: Fliegauf eúttal saját kilenc novelláját vitte videóra. A közvetlenül össze nem függő sztorikat speciális vágóképek és a szereplők kötik össze.

Az Inforg Stúdió égiesze alatt készülő Rengeteg forgatása még júliusban lezajlott, a DV nyersanyag könnyedségének köszönhetően mindössze 12 nap alatt. A vágóasztalon derült ki a rendező számára, hogy az egyik jelenet nem működik. Ennek bepótlása sem került sokba, egy nap alatt újraforgatták a jelenetet.

Fliegauf és Lovasi Zoltán operatőr kialakították saját dogmás filmnyelvüket is. A Rengeteg kizárólag közeliekkel és rántott svenkekkel operál - csak a szituációk és helyszínek felvázolásához alkalmaztak ennél tágabb képkivágást - bőszekondot.

Fliegauf Benedek: Rengeteg
A módszerből fakadó gyorsaságot az is indokolta, hogy szerdán már a Berlini Filmfesztiválról érkeztek, hogy megnézzék az épphogy elkészült filmet. A Rengetegre a Hypnos cottbusi sikere után lett kíváncsi a Berlinale, akik számára a Filmunió segítségével juttatnak el egy VHS-t sok más frissen elkészült magyar filmmel egyetemben.

Fliegauf azonban ezúttal sem tudta meghazudtolni filmjei természetét. "Magam is megijedtem, milyen nehezen szerethető, végletes, pesszimista mű született" - vallotta be. Mindenki készüljön hát fel a Rengeteggel való megmérettetésre a 33. Szemlén.