A múlt hétvégén befejeztük a sütkérezést a Croisette-en. A thaiföldi Apichatpong Weerasethakul Boonmee bácsi, aki emlékszik előző életeire című filmje nyerte el vasárnap az Arany Pálmát a 63. Cannes-i Filmfesztiválon.
A nagyvilág filmkritikusait tömörítő Fipresci zsűri a túlsúlyos ápolónő történetét szerette a legjobban: Fipresci-díjat kapott Kocsis Ágnes Pál Adrienn című filmje Cannes-ban.
Tudósítónk hiányolta tematikai vagy formanyelvi újításokat az idei cannes-i felhozatalból -- A pofátlan ifjú és a hiányzó öreg
Kritikusunk szerint az eredeti Frankenstein regény finoman elrajzolt adaptációja Mundruczó legújabb filmje, amely megpróbálja mindennapi viszonyok közt értelmezni az ember által teremtett szörny történetét, de nagy kérdés, hogy egyáltalán releváns-e ma ebben a formában ez a kérdésfelvetés.
Míg a magyar kritikák többnyire pozitívan fogadták Mundruczó Kornél Cannes-ban bemutatkozó legújabb filmjét, a külföldi kritikusok nem mindig bántak kesztyűs kézzel vele. Szélsőségesen megosztó kritikákat szült a Szelíd teremtés - A Frankenstein - terv.
Hatalmas érdeklődés övezte a Liza, a rókatündér megjelenését a cannes-i l'Atelier-n, a produkció valószínűleg meg fogja találni a hiányzó produkciós partnereket. Ujj-Mészáros Károly emellett a nagy fesztiválgyár fonákságairól is beszélt a filmhunak.
"André de Toth hősei olyan hazug, álnok és galád világban mozognak, ahol ha nem tanul meg hazudni, ha nem vértezi fel magát cinizmussal, menthetetlenül elpusztul az ember." Martin Scorsese. A Két lány az utcán-t a Cannes Classics keretében vetítették.
A Dél-dunántúli Regionális Filmalap vezetője, Keresnyei János is részt vett a Cannes-i Filmfesztiválon megrendezett szakmai kerekasztalbeszélgetésen, amely az európai regionális filmalapok jövőbeli feladatairól, szerepéről tanácskozott.
Waliczky Tamás médiaművészként tett szert nemzetközi elismertségre, 2000-ben a BT tokiói művészeti magazin a XX. század 100 legmeghatározóbb művésze közé sorolta. Jelenleg első egészestés 3D animációját készíti – a Tom Tomicki kalandjai kapcsán kérdeztük a jelenleg Németországban tartózkodó médiaművészt.

A Ki nevet a végén? arra kiváló példa, hogy kellő mennyiségű hatalom megszerzése után mi mindent engedhet meg az ember magának Hollywoodban. Még egy kritika.
Heti kérdésünkben filmjogászunk arra ad választ, hogyan használható fel egy rajzfilm címe és szereplője cégnévben vagy logóban?