Időcsavart okoz egy festmény Dézsy Zoltán új filmjében
A film március 3-tól látható a mozikban
Március 3-tól látható a mozikban Dézsy Zoltán Tíz perc múlva három című új függetlenfilmje, amelyben egy titokzatos festmény összeköti a múltat a jelennel.
Egy útikönyvíró (Andorai Péter Krisztián) a Balatonnál találkozik egy festőnővel (Vészabó Noémi), aki éppen a tihanyi apátságról készít képet. A férfinak bevillan, hogy ezt a festményt már látta korábban is, méghozzá a nagyszülei házában. De hogyan festheti meg valaki ott, az orra előtt ecsetvonásrról ecsetvonásra ugyanazt a művet, mint ami 1938-ban készült? A film további szerepeiben a Kossuth-díjas Kassai Ilona, és Andorai Péter fia, Péter Krisztián is látható.
Dézsy Zoltán Balázs Béla-díjas rendező, forgatókönyvíró és producer, aki elsősorban dokumentum-és riportfilmjeiről ismert (Pincebörtönök I-II, A Seuso-kincsek rejtélye), de két nagyjátékfilmet (Az ügynökök a paradicsomba mennek, Element az öszöd) is készített. Új filmjét ismét függetlenül, állami támogatás nélkül, a járvány alatt készítette el. A Tíz perc múlva három március 3-tól látható a Budapest Film mozijai és az Uránia műsorán, tavasszal pedig a Netflix programjába is felkerül. A film tavaly tavasszal forgott, a rendező itt mesélt nekünk a forgatás körülményeiről és a történet születéséről.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.