A Deutsche Telekom Asger Leth filmrendezővel és Mads Mikkelsennel együtt Move On címmel interaktív játékfilmet készített, amelyben magyarok is szerepet kaphattak. A hazánkban forgatott epizódhoz egy párt, egy esküvői helyszínt és egy viccet kerestek, mi cikkeinkkel is próbáltunk inspirációt szolgálni: összeszedtük a legszebb menyasszonyokat és legjobb vicceket. Sajnos úgy tűnik hiába, a vicc csak nagyon kurtán-furcsán jelenik meg a jelenetben (1:18-nál konkrétan elvágják), de így is vannak magyar vonatkozású kiszólások az epizódban és vég nélkül szól a mulatós zene.
A Move on magyar epizódja
A magyarországi faluban éppen nagy esküvői készülődés van, így hiába akarnak szereplőink autót szervízelni, a szerelő is a lagzira dolgozik, így csak másnap tud foglalkozni az ügyükkel, de cserében meginvitálja őket a saját házába és az esküvőre is. Az esküvői jeleneteket a Pest megyei Sóskúton vették fel két nap alatt, a Move on magyarországi gyártópartnere a Filmteam volt.
A magyarországi jelenetek forgatása során készült werkvideó:
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.