Újra magyar film forog az etyeki Korda Stúdióban. Az angol- magyar minikoprodukcióban készülő alkotás a brightoni egyetem, az egri főiskola és budapesti filmművészeti egyetem diákjainak közös diplomafilmje.
"A film száz évet fog át 15 perc alatt, az elkövetkező 100 évet. Egy ember belecsöppen az emberiség jövőjébe, anélkül, hogy észrevenné. Generációk tűnnek el egymás árnyékában, a világ felgyorsul, miközben az individuum fokozatosan eltűnik, minden egy hatalmas, utópisztikus reality- kommuna részévé válik. Klónok tartják kezükben az irányítást, bárki bármikor lecserélhető. Száz év pereg le a főhős szeme előtt. Mit jelent élni, ebben a cyber-kavalkádban?" - teszi fel a kérdést a készülő film.
A filmet a Korda stúdió New York utcadíszletében forgatták: a Hellboy stábja hagyta itt ezt a külső díszletet, azóta forgott itt már nagyjátékfilm (Brooklyn), magyar kisjátékfilm (Stricik), számtalan reklámfotózás, és most a Preface. Az angol-magyar koprodukcióban készülő filmet ketten is jegyzik rendezőként: Révész Bálint Brighton-ban tanul, Besnyő Dániel pedig Egerben az Eszterházy Károly Főiskolán. A szereplők között a Stricik-ben is feltűnt Horváth Kristóf, a rendezőként is diplomázott Réthelyi András.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.