A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át csütörtök este - közölte az Operaház pénteken.
A vállalati filmek cannes-i fesztiválján a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat nyerte el az Operaház Ahol kinyílik a világ című imázsfilmje. Az alkotásnak a legjobb imázsfilm kategóriájában az Ezüst Delfin-díjat ítélték oda.
A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át csütörtök este - közölte az Operaház pénteken.
A Cannes Corporate Media & TV Awards vállalati filmeket díjazó versenyére 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin-díjat a 36 kategória valamelyikében. (Az Arany és az Ezüst Delfin-díj minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin-díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda.)
Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó Peter Beck, a Svájci Filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Peter and the Wolf című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és Michael Kögler, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember.
A fesztivál honlapja szerint a turisztikai filmek kategóriájában Ezüst Delfin-díjat nyert el a Magyar Turizmus Zrt. Think Hungary - More than Expected (Magyarország – több, mint amit várt) című országimázsfilmje. A vállalati filmek fesztiváljának idei, Fehér Delfin-szobrocskával járó Nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.
(Forrás: MTI)
Még több magazin
magazin
Számos zenei, képzőművészeti és természettudományi dokumentumfilm mellett a Pannonia Entertainment által jutnak el a magyar közönséghez a Covent…
továbbmagazin
Október 3-án került a mozikba a Bolond Istók. A kosztümös, romantikus magyar film a 19 éves Arany János vándorszínész éveit mutatja be, aki később…
továbbFriss
Mineralógus nyerte a Filmtettfeszt fődíját
A Véletlenül írtam egy könyvet Amszterdamban és Tallinnban kezdi fesztiválkörútját
Chilton Flóra és Tóth Luca animációs terve is nyert a Cinemira pitch fórumán
Varjúhullás és kődobálás a Platon Karataev új klipjében
Angelina Jolie a Zeneakadémián és az Operaházban is énekelni próbál
A Január 2-vel rajtol a 8. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEgy üveg whisky-vel jók vagyunk a Gellért-hegyig, mester?
Rojál / Moszkva tér