InterCom – „Szórakoztató, közönségbarát és technikailag tökéletes filmeket várunk!”

Tegnap kilenc kópiával indult útjára a Luca Nelli-sorozat második része, a Titkos hely a Taxi 3. előtt. Decembertől szintén az InterCom moziláncainak a műsorára került a Kistehén Kis karácsonyi problémája. Ádám Bernadettet, az InterCom sajtófőnökét először arról kérdeztük, hogy mi volt az, ami a rövidfilmek felé irányította a forgalmazó cég figyelmét. "Az Inforg Stúdió konkrét megkeresése után a filmet és az alkotók lelkesedését látva döntöttünk úgy szeptemberben a Luca Nelli első része kapcsán, hogy ha egyelőre más formában nem is, de így szeretnénk támogatni a fiatal filmeseket és ezt a méltatlanul elfeledett műfajt"  - válaszolta a sajtófőnök.

"Ezeknél a kisfilmeknél nincs jegyárbevétel" -jegyezte meg arra a kérdésre, hogy mennyiben játszott szerepet a bevétel reménye a döntésben. "Nem kötünk forgalmazói szerződést sem. Ezeket a filmeket az InterCom nem forgalmazza csak az IC mozilánca biztosítja számukra a teret, azaz a mozit. Viszont 3-5 perc mínusz a filmek előtti reklámidőből bevétel-kiesést sem okoz. Egyelőre ez azonban csak egy karitatív vállalkozás. Viszont ha ezekből a filmekből sorozat készül (mind a Luca Nelli-, mind a Kistehén-filmek alkotói ezt tervezik), úgy a VHS-en és DVD-n való forgalmazás már nyereséges lehet."

"A siker ebben az esetben nehezen mérhető" - mondta a közönségsikerrel kapcsolatban. "A nézők kedvezően fogadták az eddigi kisfilmeket, köszönhető ez talán Az ötödik szoba ismert arcainak, a Kistehén esetében pedig a már ismert, sajátos humornak."  

A filmek nézettsége is nehezen mérhető. "Az ötödik szobaJelek, majd a Szállító előtt volt látható, eddig több mint 116 ezren látták, a Kis karácsonyi probléma 2 hónapja van műsoron, de nem konkrét filmhez fűzve, így sajnos nincs pontos adatunk a nézettségről."

A jövőbeli tervekről annyit árult el, hogy konkrét terv nincs előttük, de nem zárkóznak el a fiatal és lendületes alkotóktól. Egy szempontot tartanak csak szem előtt: a teret, azaz a multiplexet kell figyelembe venni - szórakoztató, közönségbarát és technikailag tökéletes filmeket várnak!


Budapest Film – A művészmoziban 15, a kereskedelmiben 5 perc a tűréshatár.

A Budapest Film volt a rövidfilmek úttörője. Tavaly ősszel nagy sikert aratott a mozikban olyan Myfilmes produkciókkal, mint az Akvárium (Kollár László), a Kistehén (Igor Lazin) és a Villi, az elefánt (Pál Balázs). Az erős kezdés után, még több filmet ígértek, de jelenleg csak egy kisfilm, a Buharovék Hotel Tubuja fut három hete a Bufi színeiben.

Kozma Ildikót először arról kérdeztük, hogy milyen jövőbeli terveik vannak. "Inkább más utakat keresünk a rövidfilmek népszerűsítésére" - válaszolta. "A tervek szerint DVD-albumban adnánk ki egy animációs kisfilmes válogatást, illetve a magyar filmekhez a rendezők saját rövidfilmjeit csatolnánk kísérőnek." 

Ildikó a tervek helyett az ideális kisfilmekről beszélt: "Ami 5 perc alatt van, az már jó. Hosszabb filmekre csak a Művész mozi közönsége toleráns. A kereskedelmi mozikban a rövid, poénosabb anyagot hajlandó megnézni a közönség. Sajnálom az értékes, fesztiválon jól szereplő 10-15 perceseket, mert a normál moziforgalmazásuk sokkal nehezebb. Egy rövidebb, 90 perces filmhez csatolhatjuk csak őket, és külön fel kell tüntetni a programban, hogy a nézőt ne érje váratlanul."

A terveikre vonatkozó faggatózásomra végül annyit elárult, hogy tárgyalásokat folytatnak sikeres kisfilmekről és animációs filmekről, de további részletet a konkurencia miatt erről egyelőre nem mondhat.