Ha volt film, amelyről igazán sokat beszéltünk az idén, az a Fehér Isten volt. Mundruczó Kornél filmje jött, látott és nyert Cannes-ban, ahonnan az Un certain regard szekciójának fődíját hozhatta haza, azóta pedig szépen szerepel a világ fesztiváljain (ezekben a napokban épp a 58. BFI Londoni Filmfesztiválon).

A film hőse, a kiskamasz Lili (Psotta Zsófia) elvált szülők gyereke, akinek anyja hosszabb időre külföldre utazik. A lány ekkor kutyájával, Hagennel rég nem látott apjához kerül. Miután azonban különadót vetnek ki a keverékekre, az apa szabadulni akar Hagentől. Az addig engedelmes kutya rossz kezekbe kerül, bosszúja pedig nem ismer határt (Forgatás riportunkat itt olvashatod).

„Mundruczó eddigi alkotásaihoz hasonlóan, most is olyan rideg világot teremtett, ahol a szeretet, az otthonosság és az empátia ismeretlen fogalmak. A társadalommal és a környezetükkel szemben kiszolgáltatott hősök érzelmileg sivár közegben élnek, hogy akár lelki túlélőknek is vélhetjük őket. A Fehér Isten képi világa színesebb, mint a rendező korábbi munkái, a karakterek mégis fekete-fehérek: a csendes és zárkózott kamaszlány Hagennel különös szimbiózisban létezik, burokban élnek, ahol még fellelhetőek emberi (és állati) érzelmek, de az őket körülvevő világot az érdekek mozgatják és nincs helye az együttérzésnek" - írtuk annak idején a filmről.