Bár a komplex, forgó díszletben játszódó bonyolult és drága stúdiójeleneteket még a kényszerű márciusi leállás előtt felvette a stáb, azért a kieső idő közben volt min izgulnia a rendezőnek. "Rossz volt abban a bizonytalanságban élni, hogy nem tudtuk mikor folytatódhat a munka. Ráér-e mindenki, amikor újra belevágunk, a szereplők kondiban maradnak-e, senki sem változik meg külsőre, amíg állunk. Csupa-csupa aggódás, ami egy pillanat alatt köddé vált, ahogy megkaptuk a zöldfényt és elkezdhettük a felkészülést a forgatás folytatására. Mindenki boldogan jött, a színészek alig várták, hogy a kamerák elé álljanak és pont úgy mentünk tovább, mintha mi sem történt volna” – mesélte Madarász Isti a júniusi újraindulásról.
Rujder Vivien és Madarász Isti (fotó: Átjáróház Produkció/Glódi Balázs)
Az Átjáróház rendezője hozzátette, hogy a forgatás második etapja különösen izgalmas volt, mert szinte egyik helyszínen se tartózkodtak pár napnál tovább. Állandóan költözött a stáb, sokszor egy napon belül is több helyszínen forgattak. A rendelkezésükre álló szűk három hétben temetőben, hullaházban, kórházban, bányában, hipermarketben és különböző lakásokban játszódó jeleneteket kellett rögzíteniük.
Mindezt Budapesten és a város tágabb környékén, így dolgoztak többek között a tárnoki kőfejtőben, ahol a terület pirotechnikai előkészítése, bevilágítása egy egész napot vett igénybe, valamint forgattak a Farkasréti temető ravatalozójánál, a Hungária Malomudvarban a kelenföldi hőerőműben, a régi Budagyöngye kórházban, illetve a Budapesti Műszaki Egyetem campusának több pontján is.
Sok színésszel zajlott a munka. A Nemzeti Filmintézet 480 millió forintos támogatásával megvalósuló alkotásban a főszereplők, a gonosz Boncmestert játszó Kulka János, a szerelmeseket megformáló Rujder Vivien és Bárnai Péter, valamint a mágiával, túlvilági erőkkel is kacérkodó Ilus nénit alakító Kútvölgyi Erzsébet mellett feltűnik a színen Dobó Kata, Árpa Attila, Galla Miklós is, és további szerepekben többek között Mészáros Máté, Székely B. Miklós, Bocsárszky Attila, Nagy Mari és Danis Lídia is.
Bárnai Péter (fotó: Átjáróház Produkció/Glódi Balázs)
"Soha ennyi színművésszel még nem dolgoztam, de ennél a filmnél fontos volt, hogy a kisebb feladatokra is tapasztalt, profi színészt kérjünk fel. Rengeteget adott hozzá a jelenetekhez az a sokszínű, számtalanszor nagyon vicces játék, szerepformálás, amit bemutattak. Mindenki egy célért dolgozott, hogy egy igazán szórakoztató, szívet-lelket megmozgató, humoros és látványos filmet készítsünk, ami jogosan kellhet majd versenyre a hollywoodi produkciókkal a nézők kegyeiért folyó küzdelemben a mozikban” – mondta zárásként Madarász Isti.
Az InterCom forgalmazásában 2021 első negyedévében mozikba kerülő Átjáróház vezető producere Muhi András (Csak a szél, Testről és lélekről), producere Ferenczy Gábor (A martfűi rém, Megdönteni Hajnal Tímeát). A filmet a FocusFox gyártja.
A halált kicselezik, de a koronavírussal nem bírtak el az Átjáróház szerelmesei
Ezt előre senki nem tudhatta, de most hosszú ideig az Átjáróház lesz az utolsó magyar mozifilm, amely eljutott a forgatás fázisáig. Rujder Vivien már a hatodik percben meghal benne, ennek ellenére ez egy könnyed és szórakoztató szerelmes fantasy lesz. A történet mellett a látvány is egyediségével fog kitűnni: egy nagy forgó díszletben piszoárok és vécék között csúszkált a rózsaszín parókát viselő, Az ötödik elem Leeloo-jára emlékeztető színésznő. Madarász Isti rendezőt és a két főszereplőt kifaggattuk a filmről, és azt is elmondták, szerintük mi vár ránk a halál után.